Wszechstronna promocja firm i regionu - TARNÓW - Polski Biegun Ciepła

Wszechstronna promocja firm i regionu

Realizowany przez Tarnowski Klaster Przemysłowy S.A. unijny projekt pn. „Promocja potencjału gospodarczego subregionu tarnowskiego w kraju i na arenie międzynarodowej” powoli dobiega końca. Był to czas aktywnej wszechstronnej promocji zarówno firm zlokalizowanych w Tarnowie i jego okolicy, ale także samego regionu.

Jednym z ostatnich działań TKP był udział w czerwcowych tragach AUTOMATICA odbywających się w Monachium, podczas których Klaster we współpracy z miastem Tarnów promował ofertę firm z subregionu tarnowskiego. – Przedstawialiśmy ofertę naszych firm oraz regionu, poszukiwaliśmy kooperantów, rozmawialiśmy z potencjalnymi inwestorami zainteresowanymi podjęciem współpracy – mówi Magdalena Gadecka-Bukało, prezes Klastera.

Nie było to jednak jedyne tego typu działanie. Przypomnijmy, że w ramach projektu Tarnowski Klaster Przemysłowy S.A., w partnerstwie z Gminą Brzesko i Fundacją Małopolska Izba Samorządowa, opublikował już wielojęzyczny portal www.tarnowskie.biz.pl, na którym prezentowane są m.in. tereny inwestycyjne, parki przemysłowe, specjalne strefy ekonomiczne i przedsiębiorstwa. – Dzięki zgromadzeniu informacji z subregionu tarnowskiego na jednym portalu firmy zyskały większą siłę przebicia, a potencjalni inwestorzy w jednym miejscu w sieci mają dostęp do pełnej informacji gospodarczej – mówi Joanna Szopa specjalista ds. rozwoju z Klastera, koordynator projektu. Warto podkreślić, że portal www.tarnowskie.biz.pl znalazł się wśród laureatów konkursu na najlepsze produkty prezentowane przez ponad stu wystawców na targach INDUSTRYmeeting.

Innym działaniem było opracowanie szczegółowej analizy rynków zagranicznych na potrzeby przedsiębiorców z subregionu. Omówiono rynki Hiszpanii, Krajów Beneluksu, Niemiec oraz Ukrainy. Analizy zaprezentowane zostały przedsiębiorcom, dostępne są także na ww. portalu. Przedsiębiorcy w ramach projektu wciąż mogą korzystać z bezpłatnych spotkań doradczych, podczas których diagnozowane są ich potrzeby związane z prowadzeniem i rozwojem działalności na rynkach krajowych i zagranicznych. – Na koniec czerwca do doradztwa zgłosiło się już 30 firm z regionu, obecnie trwa rekrutacja kolejnych firm. Serdecznie zapraszam do zapoznania się z warunkami uczestnictwa na naszej stronie internetowej www.tkp.com.pl – mówi Joanna Szopa. Kolejnym działaniem realizowanym przez Klaster było zaproszenie do Tarnowa i regionu dziennikarzy z zagranicy. W efekcie pojawiły się już publikacje m.in. w mediach ukraińskich i austriackich.

Uzupełnieniem tych wszystkich działań są materiały reklamowe: folder i film promujące przedsiębiorców i potencjał inwestycyjny Subregionu Tarnowskiego, a także udział w największych targach gospodarczych w kraju (m.in. INDUSTRYmeeting w Sosnowcu, czy Warsaw Industry Week w Nadarzynie-Warszawa).

– Przed nami jeszcze konferencja promująca potencjał subregionu w Brukseli. Mam nadzieję, że najbliższy czas potwierdzi efektywność podjętych w ramach projektu działań – podsumowuje prezes Gadecka-Bukało.

(js)


Europejski Fundusz Rozwoju RegionalnegoEuropejski Fundusz SpołecznyProgram czyste powietrze - weź dotację, wymień piecEkointerwencja - Zgłoś spalanie odpadów lub naruszenie uchwały antysmogowejCiepłe mieszkanieTarnów.pl miesięcznik miejski