Grudzień w Centrum Sztuki Mościce - TARNÓW - Polski Biegun Ciepła

Grudzień w Centrum Sztuki Mościce

Centrum Sztuki Mościce przygotowało na grudzień szeroką i różnorodną ofertę kulturalną

2, 9, 16 grudnia 2010 r. - projekt muzyczno filmowy „Zakochane miasta”
W trzy kolejne grudniowe czwartki Centrum Sztuki Mościce zaprasza w filmowo-muzyczną podróż po fascynujących metropoliach. Tętniący życiem Nowy Jork, poetycka Moskwa
i nostalgiczny Paryż. W wielkich miastach, które nigdy nie zasypiają, codziennie budzi się miłość. Znakomici reżyserzy wraz z największymi gwiazdami światowego kina wykreowali niezwykłe filmy, w których, jak w kalejdoskopie, przeplatają się zaskakujące i elektryzujące opowieści o miłości i jej różnych odcieniach.
Zabawne, porywające, nastrojowe, dramatyczne i przyśpieszające bicie serca historie uczuciowych związków w scenerii wielkich miasta… zakochanych miasta.
Pokażemy takie obrazy jak:
2 grudnia 2010r. godz. 18.00 - melodramat „Zakochany Nowy Jork”, reż. Fatim Akin, Mira Nair, Brutt Ratner i inni
9 grudnia 2010r. godz. 18.00 - dramat „Rusałka”, reż. Anna Melikyan
16 grudnia 2010r. godz. 18.00 - „Zakochany Paryż”, reż. Gus Van Sant, Tom Tykwer, Ethan Coen
Po projekcji, podróż w fascynujące melodie wielkich miast.
2 grudnia 2010r. godz. 20.00 - Koncert New York Jazz. Wystąpią Piotr Domagała, Adam Kawończyk, Maciej Adamczak, Leszek Szczerba i Sławek Berny.
9 grudnia 2010r. godz. 20.00 - Rosyjskie ballady i romanse - Alosza Awdiejew i Artyści Piwnicy pod Baranami: Tamara Kalinowska, Leszek Wójtowicz, Ewa Wnuk Krzyżanowska, Piotr Kubowicz
16 grudnia 2010r. godz. 20.00 - Miłość w Paryżu - Dorota Lanton z zespołem.
W programie piosenki z repertuaru Edith Piaf, Juliette Greco, Carli Bruni, Jacquesa Brela, Yves Montanda i Joe Dassina śpiewane w oryginale.
Na projekcje filmowe zapraszamy do kameralnej sali kinowej. Koncerty odbędą się po seansie na Scenie na Antresoli.
Bilet: 20 zł
Karnet jednoosobowy: 50 zł
Rezerwacja: kasa CSM, ul. Traugutta 1, tel. 14 633 46 21
www.mck.tarnow.pl

3 grudnia 2010r., godz. 19.00, CSM, koncert "Giulia y Los Tellarini" - koncert w ramach Festiwalu ArtFest, org. BWA Galeria Miejska w Tarnowie, współorganizator: Centrum Sztuki Mościce

Giulia y los Tellarini - jest zespołem unikalnym na skalę światową. Ich muzyka stanowi bowiem niebanalną, jedyną w swoim rodzaju fuzję elementów muzycznych z całego świata. Sugestywne chanson, łacińskie tremendismo, meksykańska tragedia, a także elegancki jazz to tylko nieliczne elementy, za pomocą których Giulia y los Tellarini kreują swoje wyjątkowe muzyczne krajobrazy.

Zespól pochodzi z Barcelony. Swoją popularność zawdzięcza przede wszystkim Woody'emu Allenowi, który w ścieżce dźwiękowej do swojego najnowszego filmu "Vicky, Cristina, Barcelona" wykorzystał kompozycje grupy. Utwór pt. "Barcelona" - stał się motywem przewodnim filmu. Dzięki temu muzycy szybko stali się rozpoznawalni na całym świecie. Owocem współpracy zespołu jest płyta zatytułowana Eusebio. Krążek został wydany w 2007 roku. Również w swoim najnowszym filmie pt. "You will meet a tall dark stranger" reżyser wykorzystał utwór z repertuaru zespołu "Giulia y Los Tellarini".
Bilety: 35 zł w przedsprzedaży, 40 zł w dniu koncertu, karnet: 60 zł,
Do nabycia w biurze Galerii Miejskiej (Rynek 9, II piętro) i CSM.
Rezerwacja: kasa CSM, ul. Traugutta 1, tel. 14 633 46 21
www.mck.tarnow.pl
4 grudnia 2010r. godz. 19.00 – Goście Łukasza Maciejewskiego – Karolina Gruszka
4 grudnia br. zapraszamy na uroczysty pokaz filmu TLEN w reżyserii Iwana Wyrypajewa, oraz na spotkanie z odtwórczynią głównej roli w tym filmie: jedną z najbardziej utalentowanych i urodziwych polskich aktorek - Karoliną Gruszką.
To kolejne spotkanie w ramach cyklu kina "Millennium" - "Goście Łukasza Maciejewskiego".

SALA KAMERALNA KINA MILLENNIUM:04.XII.2010, godzina:19:00
TLEN
reżyseria: Iwan Wyrypajew,
scenariusz: Iwan Wyrypajew,
zdjęcia: Andriej Naidenow,
muzyka: Oleg Kostow, Andriej Sensonow, Vitalij Lupin, Ajdar Gajnullin
Aleksiej Filimonow, Karolina Gruszka, Varvara Voetskova
dramat/musical, Rosja, 2009, 75 min

PO PROJEKCJI SPOTKANIE Z KAROLINĄ GRUSZKĄ I IWANEM WYRYPAJEWEM

Sańka nie usłyszał piątego przykazania i zabił żonę dla rudowłosej Saszy. Dlaczego? Bo łaknął tlenu pięknej dziewczyny. Film Iwana Wyrypajewa to ekranizacja jego kontrowersyjnej sztuki "Tlen", gdzie rapowano Dekalog i którą krytycy uznali za manifest "beztlenowców".
Nazwisko Iwana Wyrypajewa jest dziś symbolem międzynarodowego sukcesu młodego pokolenia rosyjskich dramaturgów, nie bojących się radykalnych kroków formalnych, z których najłagodniejszym jest zrywanie z tradycyjnym modelem teatru. Współtwórca słynnego moskiewskiego Teatr.doc (pod znakiem którego powstają sztuki opisujące codzienność Rosjan wyrzuconych na margines społeczeństwa), autor realizowanych na całym świecie dramatów, będących we współczesnej Rosji manifestem pokolenia trzydziestolatków rozdartych między wychowaniem w komunizmie a dorosłością, osadzoną w wyjątkowo nieludzkiej odmianie kapitalizmu. Równie swobodnie co na scenie, czuje się za kamerą.

Tlen - drugi po Euforii film tego reżysera - wyrasta co prawda z doświadczeń scenicznych Wyrypajewa i jest rodzajem twórczej adaptacji jego sztuki o tym samym tytule, ale opiera się przede wszystkim na obrazie, montażu, wrażeniu. W natłoku wyśpiewywanych przez aktorów słów wątek fabularny gubi się i rwie.

Trudna do opowiedzenia fabuła opiera się na kilkakrotnie powtarzanej historii miłości bohatera (Saszy) do pięknej, rudowłosej dziewczyny (również Saszy, w przekładzie dokonanym na rzecz teatru przez Agnieszkę Lubomirę Piotrowską byli to Aleksander i Aleksandra).
Dziewczyny, która jest dla niego jak tytułowy tlen. Bohater, mieszkający gdzieś na zapadłej rosyjskiej wsi, tak pragnie tej miłości, że bez skrupułów zabija żonę. Jednak o ile w dramacie Wyrypajewa krytycy dopatrywali się głębokiego przesłania, wręcz moralitetu, to reżyserska interpretacja tego tekstu ma być - według samego reżysera -przede wszystkim działaniem na emocje widza. Bohaterowie (Karolina Gruszka i Aleksiej Filimonow, ona z ciemnymi włosami, w okularach z czarnymi oprawkami; on - łysy, w stroju dresiarza) opowiadają historię Saszy i Saszy melorecytując i rapując w studio nagraniowym dziesięć songów - piosenek. W tle ich opowieści w niezwykłym tempie przewijają się kolejne obrazy i fragmenty historii bohaterów (Karolina Gruszka tym razem z rudymi włosami, Aleksiej Filimonow z romantycznie rozwianą czupryną). Powstał więc odważny, bezkompromisowy, eksperymentujący film oparty na obrazach układanych zgodnie z zasadą podświadomych skojarzeń oraz na estetycznym szaleństwie, wykorzystywaniu możliwie wielu poetyk. Bliższy teledyskowi (melorecytacja aktorów) niż filmowi fabularnemu, częściowo animowany, stylizowany na interaktywną stronę internetową, ale w warstwie treści silnie metafizyczny, wprost nawiązujący do dekalogu. Historia Saszy w hipnotyczny sposób wciąga widza rytm kolejnych, przewijających się jak w kalejdoskopie, obrazów. Dziesięć piosenek/tracków/wierszy złożonych w rodzaj ekranowego setu przygotowanego przez DJ-a, którym jest sam reżyser.

KAROLINA GRUSZKA

Swoją przygodę ze światem kina i telewizji zaczęła bardzo wcześnie. Już jako 9-latka występowała w telewizyjnym programie dla dzieci "Dyskoteka pana Jacka". Stamtąd trafiła na plan "Chopina na zamku" Krzysztofa Zanussiego. Udział w filmie ograniczył się tylko do statystowania, nic więc dziwnego, że Gruszka nie uważa tego doświadczenia za swój filmowy debiut. Kilka lat później agent Jerzy Gudejko, który zwrócił uwagę na Karolinę już w czasie programu Jacka Cygana, skontaktował ją z Andrzejem Wajdą. Reżyser poszukiwał aktorek do "Panny Nikt". Ostatecznie Gruszka u Wajdy nie zagrała, ale drugi reżyser filmu polecił zdolną już wtedy 14-latkę Izabelli Cywińskiej. Dziś Gruszka wspomina współpracę z Cywińską jako jeden z najważniejszych momentów w jej karierze aktorskiej. "Pokazała mi, że ten zawód może być sposobem na rozumienie siebie i świata" - mówiła później o reżyserce swojego filmowego debiutu. Na planie "Bożej podszewki" (1997), gdzie zagrała Geniusię, córkę głównej bohaterki Maryśki, postanowiła na poważnie poświęcić się aktorstwu.

Na realizację swoich aktorskich marzeń nie musiała długo czekać. W "Sponie" (1988), adaptacji powieści Edmunda Niziurskiego "Sposób na Alcybiadesa" zagrała pierwszoplanową rolę Oli. Za swój występ w filmie Waldemara Szarka aktorka otrzymała nagrodę "Marcinka" za najlepszą rolę dziewczęcą na Międzynarodowym Festiwalu Filmów dla Dzieci Ale Kino w Poznaniu.
Potem przyszły propozycje ról w filmach nie tylko rodzimej produkcji. W białoruskim "Momencie prawdy" zagrała Polkę, narzeczoną polskiego żołnierza, w którego wcielił się Radosław Pazura. Na Festiwalu Filmowym w Mińsku obraz zdobył drugą nagrodę w kategorii najlepszego filmu. Zwycięzcą tego samego festiwalu okazał się kolejny film z udziałem młodej aktorki, "Córka Kapitana" w reżyserii Aleksandra Proszkina. Zdjęcia do filmu kręcono m.in. w Petersburgu, Orenburgu i Moskwie, a aktorce powierzono pierwszoplanową rolę Maszy, córki kapitana białogórskiej twierdzy. Udział w tej rosyjskiej produkcji wspomina Gruszka jako wielką przygodę. "Dzięki niej wiem, co kryje się pod przetartą już trochę formułką 'rosyjska dusza'" - powiedziała po premierze.

Aktorka nie rezygnowała z pracy z polskimi reżyserami. W "Daleko od okna" Jana Jakuba Kolskiego zagrała Helusię, w "Przedwiośniu" u boku Mateusza Damięckiego wcieliła się w chorą na epilepsję Wandę. Pojawiła się także w "Wiedźminie", nieudanej adaptacji prozy Sapkowskiego. W filmie wcieliła się w postać zakochanej w tytułowym bohaterze nieświadomej swojego ludzkiego pochodzenia driady Morénn. W 2001 r. zagrała tenisistkę w polsko-rosyjskiej koprodukcji "Break Point" w reżyserii Marka Nowickiego. Film powstał z myślą o rosyjskim widzu i nie trafił do polskich kin.
Karolina Gruszka ma za sobą udział w kilku serialach telewizyjnych. Poza "Bożą podszewką", która otworzyła jej drogę do filmowej kariery i powstałą niedawno kontynuacją serialu Izabelli Cywińskiej, młoda aktorka zagrała w dwóch seriach sensacyjnej "Sfory" oraz w serialu kryminalnym "Oficer".
W marcu 2006 r. na ekrany polskich kin weszła pierwsza komedia z udziałem aktorki. Znana wcześniej z dramatycznych ról Karolina Gruszka wystąpiła w filmie "Francuski numer". U boku Jana Frycza i Macieja Stuhra zagrała studentkę Magdę, która z miłości decyduje się na szaleńczy zakład. To nie jedyna premiera z udziałem aktorki w 2006 r. Gruszka znalazła się także w obsadzie filmu Marka Koterskiego "Wszyscy jesteśmy Chrystusami". Dużą rolę otrzymała w "Kochankach z Marony" w reżyserii Izabelli Cywińskiej według opowiadania Jarosława Iwaszkiewicza. Jej kreacja uhonorowana została statuetką dla najlepszej aktorki na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.
Wielkim wyzwaniem dla młodej aktorki była propozycja gry u Davida Lyncha. Goszczący w Polsce reżyser postanowił nakręcić krótką etiudę z udziałem polskich aktorów. Dyrektor festiwalu Camerimage Marek Żydowicz polecił Lynchowi właśnie Gruszkę. "Myślałam, że to żart" - wspominała potem aktorka. Projekt amerykańskiego reżysera rozrósł się do rozmiarów pełnometrażowego filmu o tytule "Inland Empire", a poza Karoliną zagrali w nim m.in. Jeremy Irons i Laura Dern. "Na razie nie wolno mi zdradzać, o czym będzie ten film" - mówi Gruszka. "Prawdopodobnie jedyną osobą, która wie, o co chodzi, jest reżyser" - dodaje.

Mimo iż z sukcesem występowała w wielu filmowych produkcjach, wielkim marzeniem Karoliny Gruszki była zawsze gra w teatrze. Właśnie dlatego zdecydowała się na studia w Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, którą ukończyła w 2003 roku. Jeszcze podczas studiów zagrała w "Dziadach" zrealizowanych dla Teatru Telewizji przez Jana Englerta. Po ukończeniu Akademii Teatralnej dostała się do zespołu Teatru Narodowego w Warszawie. Można ją było oglądać w spektaklu "Władza", gdzie zagrała obok Janusza Gajosa. Obecnie na teatralnych deskach występuje w "Świętoszku" w reżyserii Jacques'a Lasalle'a.
Jest żoną Iwana Wyrypajewa. Zagrała główną rolę w jego filmie,,Tlen", wystapiła w nowelowym filmie ,,Krótkie spięcie", oraz w teatrze w sztukach Wyrypajewa - ,,Lipiec i przedstawieniu"Wyjaśnić", w którym recytowała w oryginale wiersze XIX-wiecznego kazachskiego poety Abaja Kunanbajewa. Teraz, w Teatrze Narodowym w Warszawie, wspólnie z mężem przygotowują nową sztukę Iwana Wurypajewa - "Taniec Delhi".

Przygoda Karoliny Gruszki z Rosją nie zaczęła się od spotkania z Wyrypajewem. W 2000 r. aktorka nakręciła bardzo popularny film "Córka kapitana" według opowiadań Puszkina, zagrała także w filmie "W sierpniu 44"- Michała Ptaszuka i w serialu "W połowie drogi" Abaja Karpikowa.
W tym roku, poza "Tlenem", zobaczymy Karolinę Gruszkę w "Mistyfikacjo" Jacka Koprowicza i "Tricku" Jana Hryniaka.
Aktorka zagrała także główną rolę Jany w największej czeskiej produkcji 2009 roku - filmie "Trzy sezony w piekle" Tomáša Mašína.
Jeszcze w tym roku rozpoczyna zdjęcia do kolejnego filmu Iwana Wyrypajewa. Będzie to historia byłej polskiej zakonnicy, która żyje w indyjskiej części Tybetu, w Himalajach.
(oprac. ŁM, oraz Elżbieta Polkowska - onet.pl.)

KAROLINA GRUSZKA

Jedna z najciekawszych polskich aktorek młodego pokolenia.
Piękna, z burzą rudawych włosów, utalentowana i bardzo poważnie traktująca swój zawód. Urodziła się 13 lipca 1980 roku w Warszawie, w 2003 roku skończyła studia aktorskie w Akademii Teatralnej w Warszawie. Po dyplomie przez pięć lat związana była z Teatrem Narodowym.
Zagrała w ponad 20 filmach. Pierwszą znaczącą kreację stworzyła w rosyjskiej "Córce kapitana" Aleksandra Proszkina jeszcze jako studentka. Potem grała m.in. w "Daleko od okna" Jana Jakuba Kolskiego, "Wiedźminie" Marka Brodzkiego, "Przedwiośniu" Filipa Bajona, "Sforze" Wojciecha Wójcika, "Wszyscy jesteśmy Chrystusami" Marka Koterskiego. Za rolę Oli w "Kochankach z Marony" Izabelli Cywińskiej dostała nagrodę dla najlepszej aktorki na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Występowała też w obrazach zagranicznych - "Inland Empire" Davida Lyncha, "Rezolucji 819" Giacomo Battiato czy wchodzącym właśnie na polskie ekrany "Tlenie" Iwana Wyrypajewa. Z Wyrypajewem - rosyjskim dramaturgiem i reżyserem - jest od trzech lat związana prywatnie.
BH, "Rzeczpospolita".

8 grudnia 2010r. godz. 10.30 i 12.30. MIKOŁAJKOWY KONCERT EDUKACYJNY "Baśń tysiąca i jednej nocy" z udziałem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Rzeszowskiej

Koncert przygotowany jest z myślą o najstarszych dzieciach przedszkolnych oraz dzieciach
z klas I-IV ze szkół ogólnych. Obejmuje udział orkiestry symfonicznej, moderację, prezentację multimedialną, a także aktywne uczestnictwo dzieci w koncercie. Obecna na scenie moderatorka wyjaśnia podczas koncertu terminy muzyczne, zadaje pytania, zachęca dzieci do wspólnej zabawy i nauki, przedstawia grupy instrumentów na podstawie określonych muzycznych przykładów, a także uczy dzieci piosenek, które następnie wykonują one z towarzyszeniem orkiestry.

Ważną atrakcją i uzupełnieniem koncertów są pokazy multimedialne ilustrujące treść danego utworu, muzycznej bajki czy przestawiające poszczególne instrumenty orkiestry. Dzięki uczestnictwu w koncercie, młoda publiczność czuje, że jest jego ważną częścią, a czynny udział jest właśnie jednym z głównych założeń naszego tego edukacyjnego programu.
Projekt finansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Termin: 8 grudnia, godz. 10.30, 12.30
Miejsce: Duża Scena CSM, ul. Traugutta 1
Bilet: 15 zł
Sprzedaż i rezerwacja: kasa CSM, tel. 14 633 46 21

11 grudnia 2010 r. , godz. 18.00 - koncert "Chopin" zespołu "Motion Trio"
Koncert w ramach Festiwalu ArtFest, org. BWA Galeria Miejska w Tarnowie, współorganizator: Centrum Sztuki Mościce
Motion Trio
akordeonowe trio założone w 1996 roku przez Janusza Wojtarowicza - leadera i autora większości kompozycji. W skład zespołu wchodzą również Marcin Gałażyn i Paweł Baranek. Są ewenementem na europejskim i światowym rynku muzycznym. Wykonując własną muzykę "Motion Trio" zmienia oblicze akordeonu. Ich koncerty to muzyczne spektakle zawierające akcję i dramaturgię.
Najnowszy film Jerzego Skolimowskiego "Essential Killing" z udziałem zespołu "Motion Trio" zdobył nagrodę Srebrnego Lwa na tegorocznym Festiwalu Filmowym w Wenecji.
Bilety: 35 zł w przedsprzedaży, 40 zł w dniu koncertu, karnet: 60 zł,
Do nabycia w biurze Galerii Miejskiej (Rynek 9, II piętro) i CSM.
Rezerwacja: kasa CSM, ul. Traugutta 1, tel. 14 633 46 21
www.mck.tarnow.pl
VI Festiwal Folklorystyczny Przedszkolaków „Lajkonik” 14 grudnia 2010 r. godz. 9.00
Centrum Sztuki Mościce zaprasza do udziału w VI Festiwalu Folklorystycznym Przedszkolaków” Lajkonik”.
Festiwal odbędzie się 14 grudnia 2010 r. o godz. 9.00. Projekt ma charakter cykliczny. Adresowany jest do dzieci przedszkolnych w wieku od 4 - 7 lat. Ma na celu rozwijanie zainteresowań folklorem i tańcem ludowym już od najmłodszych lat. Podczas imprezy dzieci mają możliwość prezentowania własnych programów tanecznych, nad którymi pracują wiele tygodni. Prezentacje festiwalowe wiążą się z dużymi emocjami i wyzwalają ducha współzawodnictwa wśród najmłodszych uczestników i ich opiekunów. Nagrodą główną jest statuetka „Dużego Lajkonika”, wszyscy pozostali uczestnicy otrzymują dyplomy, zestawy zabawek i gier edukacyjnych.
Projekt „Scena Muzyki Klasycznej” - 18 grudnia 2010 r. godz. 18.00 - "CYGANERIA" Opera Śląska w Bytomiu
"Cyganeria" Giacomo Pucciniego z udziałem artystów Opery Śląskiej w Bytomiu jest pierwszym spektaklem operowym, wystawionym po przerwie modernizacyjnej, w nowoczesnych przestrzeniach MCK. Przedsięwzięcie jest częścią cyklicznego projektu pod hasłem „Scena Muzyki Klasycznej”. Ma ono szczególny wymiar. Żadne bowiem instytucje kultury działające w Tarnowie i regionie nie uwzględniają wydarzeń takiego formatu i w tej dziedzinie muzycznej.

Premiera tej opery odbyła się w 1896r. w Turynie, 42-letni kompozytor cieszył się już wówczas zasłużoną sławą, ale "Cyganeria" nie zdobyła pochwał krytyki. Znacznie lepiej oceniła ją publiczność. Tytuł ten od ponad stu lat zachwyca widzów swoją sugestywnością i aktualnością. Libretto przedstawia magiczny, wręcz bajkowy świat epoki balzakowskiej. Cztery sceny układają się w opowieść o romantycznych, zdolnych do wzniosłych uczuć bohaterach, żyjących w trudnej, twardej i nie szczędzącej problemów rzeczywistości. Dramatyczne dzieje miłości poety Rudolfa i hafciarki Mimi kontrastują z nieco figlarnym romansem Musetty i Marcella, a skromne i surowe mieszkanie artystów na poddaszu z barwnym światem paryskiej ulicy. Szampańska, beztroska, kokieteryjna zabawa przenika się z zimowym mrozem, biedą, a na końcu tragizmem. Wszystko splecione z głęboko poruszającą muzyką. Gesty, słowa, sceny i postacie łączą się z nią w idealnej symbiozie.

Puccini napisał jeden z operowych szlagierów, opowiadający o życiu paryskiej bohemy z XIX wieku. Fragmenty ukazujące obrazy z życia cyganerii artystycznej efektownie zostały przedstawione w Operze Śląskiej. Wszystkie sceny rozgrywają się w dobrze skomponowanej scenografii, ale największe wrażenie robi ulica w Dzielnicy Łacińskiej. Wygląda jak z zimowej baśni. W pięknej scenerii słuchamy opowieści o świecie, w którym żyją przyjaciele: malarz Marcello, poeta Rudolf, filozof Colline, muzyk Schaunard, o prawdziwej przyjaźni, miłości, zazdrości i śmierci.
„Gdy jesteśmy zakochani, słyszymy w powietrzu muzykę Pucciniego” – przekonywała
w jednym ze swych filmów Barbra Streisand. Bez wątpienia najpiękniejsze arie i duety miłosne śpiewają bohaterowie oper tego kompozytora. Nie inaczej jest w przypadku Cyganerii – aria Rudolfa „Ta rączka taka zimna”, duet Mimi i Rudolfa z I aktu, walc Musetty
z aktu II to najsłynniejsze fragmenty tej opery.

Głównym Sponsorem koncertu operowego jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A
• Termin: 18 grudnia 2010r., godz. 18.00
• Miejsce: Duża Scena Centrum Sztuki Mościce, ul. Traugutta 1
• Czas trwania: 2 godz. 20 min., w oryginale, czytnik z polskimi napisami
• Bilet: 50 zł, studencki za okazaniem legitymacji - 40 zł, opcja "2+2" - 45 zł (wyłącznie w przedsprzedaży, ),
• Sprzedaż i rezerwacja: kasa CSM, tel. 14 633 46 21
• www.mck.tarnow.pl
Zniżki nie dotyczą biletów zamawianych przez zakłady pracy.

Teatr Młodych Widzów - "Gwiazdka Pana Andersena" Teatr Maska, Rzeszów, 19 grudnia 2010r,. godz. 11.00
W Wigilię na strychu ożywają zużyte zabawki. Szykują się do świąt. Próbują przywrócić blask stojącej w kącie, zapomnianej przez wszystkich zeszłorocznej choince. Wśród zakurzonych rupieci odnajdują rzeczy, dzięki którym przywołują baśnie. Okazuje się, że na strychu między zgromadzonymi tam niepotrzebnymi przedmiotami można odnaleźć zapomniane zimowe historie.
Stare zabawki szukają zagubionej choinkowej gwiazdki. Być może skryła się właśnie wśród nich? Czy uda im się stworzyć świąteczną atmosferę, ożywić piękne chwile i wspomnienia?
• Czas trwania: 60 minut
• Termin: 19 grudnia 2010r., godz. 11.00
• Miejsce: Duża Scena Centrum Sztuki Mościce, ul. Traugutta 1
• Bilet: 15 zł, bilet rodzinny: 38 zł (trzecia osoba w rodzinie 8 zł)
• Sprzedaż i rezerwacja: kasa CSM, tel. 14 633 46 21
• www.mck.tarnow.pl


Europejski Fundusz Rozwoju RegionalnegoEuropejski Fundusz SpołecznyProgram czyste powietrze - weź dotację, wymień piecEkointerwencja - Zgłoś spalanie odpadów lub naruszenie uchwały antysmogowejCiepłe mieszkanieTarnów.pl miesięcznik miejski