Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej w FABRYCE PRZYSZŁOŚCI
W ostatnich dniach marca zakończył się cykl szkoleń w ramach projektu Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej dla szkół województwa małopolskiego. W trakcie 24 godzin zajęć, 72 nauczycieli z Tarnowa i powiatu tarnowskiego zapoznało się z zastosowaniami narzędzi cyfrowych w praktyce nauczania z wykorzystaniem nowoczesnych metod dydaktycznych: ‘odwróconej klasie’, metodach problemowej i projektowej, a także w gamifikacji.
- Ćwiczyliśmy korzystanie z bardzo skutecznych, a jednocześnie bezpłatnych narzędzi, dostępnych w internecie – mówi dr Łukasz Srokowski, koordynator szkoleń. Nauczyciele w trakcie czterech 8 – godzinnych zajęć poznawali kolejne rozwiązania cyfrowe, pozwalające uczyć jednocześnie i skuteczniej i ciekawiej.

- Najważniejsze w używaniu narzędzi cyfrowych jest to, żeby pozwalały lepiej i skuteczniej uczyć – wyjaśnia dr Srokowski – atrakcyjność jest tylko efektem dodatkowym. Najważniejsze jest to, że technologie informacyjne na lekcji powodują, że można łatwiej zrealizować podstawę programową.
Szkolenia wzbudziły bardzo duże zaangażowanie nauczycieli. -To było zupełnie wyjątkowe szkolenie. Na rynku jest ich wiele, często korzystam, ale na takim jeszcze nie byłam. Niezwykłe było to, że jeszcze w trakcie jego trwania, po jednym z pierwszych spotkań, byłam gotowa do stosowania poznanych tu metod w szkole – podsumowała p. Anna Mazur z Gimnazjum nr 2 w Tarnowie.
- Nigdzie nie spotkałam, by w tak szerokim zakresie uczono wykorzystywania nowych technologii. To nowatorstwo jest najważniejsze. Doskonałe było również postawienie na pracę zespołową. O tym, że zajęcia były bardzo ciekawe świadczy także to, że czas w ich trakcie "uciekał" niezwykle szybko – skomentowała Bożena Janus z III LO w Tarnowie.

Miejscem zajęć była FABRYKA PRZYSZŁOŚCI, https://www.facebook.com/fabrykaprzyszlosci - otwarte zaledwie przed miesiącem, wszechstronnie wyposażone centrum wspierające edukację cyfrową m.in. nauczycieli, stworzone przez Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”(www.mwi.pl) wspólnie z partnerami z firm technologicznych przy wsparciu władz miasta.
Szkolenia to dopiero początek projektu Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej. W najbliższych tygodniach przeszkoleni nauczyciele rozpoczną testowanie innowacyjnych scenariuszy lekcji z czterech przedmiotów: geografii, matematyki, języka polskiego i języka angielskiego. O szczegółach projektu można przeczytać na stronie www.ldc.edu.pl. Kontakt: k.glomb@mwi.pl.