Miasto będzie miało Kartę Seniora - TARNÓW - Polski Biegun Ciepła

Miasto będzie miało Kartę Seniora

Tarnów przygotowuje ciekawą propozycję dla kolejnej grupy mieszkańców. To Karta Tarnowskiego Seniora, której posiadacze, podobnie jak w przypadku Karty Tarnowskiej Rodziny, będą mogli korzystać ze zniżek i promocji w wybranych sklepach, firmach oraz instytucjach miejskich i wojewódzkich. Obecnie trwają ostanie prace nad regulaminem i umowami z partnerami programu.

- Po rodzinach wielodzietnychwychodzimy naprzeciw oczekiwaniom seniorów i mamy nadzieję, że wprowadzenie dedykowanej im karty zachęci ich do większego udziału w życiu społecznym i kulturalnym – mówi sekretarz miasta Aleksandra Mizera, która nadzoruje pion polityki społecznej w Urzędzie Miasta.

Dla kogo i po co?

Program skierowany jest do osób, które ukończyły 65 rok życia i są na stałe zameldowane na terenie Tarnowa. Jego celem jest umożliwienie seniorom korzystania z szerokiej oferty usług na preferencyjnych finansowo warunkach oraz zachęcenie tej grupy społecznej do udziału w różnorodnych i interesujących formach spędzania czasu wolnego.

Co ważne otrzymanie Karty Tarnowskiego Seniora nie jest uzależnione od sytuacji materialnej. – O ile w programie Karty Tarnowskiej Rodziny chodzi głównie o pomoc rodzinom gorzej sytuowanym, o tyle w przypadku karty dla seniorów chcemy zmobilizować najstarszych tarnowian do uczestnictwa w życiu miasta- mówi Irena Stelmaszczuk-Nyczaj z Urzędu Miasta.

Na czym to polega?

„Kartę Tarnowskiego Seniora” mogą otrzymać wszyscy chętni, którzy spełnią kryterium wiekowe. Pozwala ona na korzystanie na preferencyjnych warunkach z usług świadczonych przez partnerów programu. Są to zarówno instytucje miejskie i wojewódzkie (m.in. teatr, TCK, BWA, Centrum Sztuki Mościce, Muzeum Okręgowe) jak i prywatne firmy np. sklepy, apteki czy też kluby sportowe.

O posiadaniu karty świadczyć będzie specjalny hologram przyklejany na „Tarnowska Kartę Miejską”

Jak zostać partnerem?

Program ma charakter otwarty tzn. wszyscy, którzy chcą zostać jego partnerami, mogą to uczynić na każdym etapie jego funkcjonowania. - Warto podkreśli, że praktycznie wszyscy partnerzy Karty Tarnowskiej Rodziny zadeklarowali udział także w Karcie Tarnowskiego Seniora – wyjaśnia sekretarz miasta.

Ze zgłoszeniem mogą więc wystąpić nie tylko instytucje samorządowe, ale również podmioty zewnętrzne, komercyjne. Wszyscy partnerzy programu otrzymają specjalne naklejki promujące kartę, które będą mogli zamieścić w miejscach świadczenia swoich usług jako informację o swoim udziale w programie. Ponadto logo lub nazwa firmy lub instytucji zostaną zamieszczona w specjalnej zakładce na miejskiej stronie internetowej.

Dodatkowych informacji udziela Wydział Polityki Społecznej, ul. Goldhammera 3, tel. 14 68 82 834.

Jak otrzymać Kartę Tarnowskiego Seniora?

Wystarczy posiadać Tarnowska Kartę Miejską. Następnie należy złożyć „Wniosek o wydanie Karty Tarnowskiego Seniora” (będą do pobrania w Urzędzie Miasta Tarnowa przy ul. Goldhammera 3, pok. 13 i 314 lub ze strony www.tarnów.pl – zakładka „Dla Seniorów).

Wniosek o wydanie „Karty Tarnowskiego Seniora” należy złożyć w Wydziale Polityki Społecznej Urzędu Miasta Tarnowa przy ul. Goldhammera 3 w pokoju nr 13 (parter) lub w pokoju 314 (III piętro) w następujących dniach i godzinach:

  • poniedziałek w godzinach od 7.30 do 18.00
  • od wtorku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30

Przy składaniu wniosku o wydanie „Karty Tarnowskiego Seniora” należy posiadać:

  • dowód osobisty.

Wydanie „Karty Tarnowskiego Seniora” następuje poprzez umieszczenie stosownego hologramu na „Tarnowskiej Karcie Miejskiej”.

Osoby, które nie posiadają jeszcze Tarnowskiej Karty Miejskiej  mogą pobrać wniosek o jej wydanie:

- w Urzędzie Miasta Tarnowa, przy ul. Nowej 4 pokój nr 1, w następujących dniach i godzinach:

  • poniedziałek w godzinach od 7.30 do 18.00
  • od wtorku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30,

- przy ul. Bernardyńskiej 24  lub przy ul. Krakowskiej 42,

- na stronie internetowej: http://www.ekarta.umt.tarnow.pl/.

Wniosek o wydanie „Tarnowskiej Karty Miejskiej” należy złożyć w:  

- Urzędzie Miasta Tarnowa, przy ul. Nowej 4 pokój nr 1, w następujących dniach i godzinach:

  • poniedziałek w godzinach od 7.30 do 18.00
  • od wtorku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30,

- lub przy ul. Krakowskiej 42.

Przy składaniu wniosku o wydanie „Tarnowskiej Karty Miejskiej” należy:

  • przedłożyć dowód osobisty,
  • dołączyć aktualne zdjęcie legitymacyjne (35x45 mm),
  • dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego uprawnienia do korzystania z ulgowych przejazdów komunikacją miejską ZKM (w przypadku osób których to dotyczy).

Europejski Fundusz Rozwoju RegionalnegoEuropejski Fundusz SpołecznyProgram czyste powietrze - weź dotację, wymień piecEkointerwencja - Zgłoś spalanie odpadów lub naruszenie uchwały antysmogowejCiepłe mieszkanieTarnów.pl miesięcznik miejski