Rowerem po torach - TARNÓW - Polski Biegun Ciepła

Rowerem po torach

Porozumienia w sprawie przejęcia torowiska kolejowego i wykonania projektu ścieżki rowerowej, wiodącej trasą dawnej „Szczucinki”, podpisali gospodarze sześciu miast i gmin. - Cieszę się, że po wielu latach udało się wypracować wspólne stanowisko w tej sprawie .- mówi Roman Ciepiela, prezydent Tarnowa.

Wójtowie i burmistrzowie gmin, przez które przebiega dawna linia 115, zwrócili się do Zarządu Województwa z prośbą o przejęcie torowiska kolejowego. Wnieśli też o możliwość ubiegania się z funduszy unijnych o pieniądze na projekt i budowę ścieżki w miejscu linii kolejowej. Zlikwidowana przed laty „Szczucinka” ma teraz szansę stać się nowoczesną trasą rowerową.

Zabiegałem o to od dawna, dlatego też bardzo cieszę się z tej inicjatywy. Ścieżkę będzie można wykorzystać rekreacyjnie, da ona możliwość zwiedzenia ciekawych miejsc w najbliższej okolicy rowerem – mówi Stanisław Kusior, burmistrz Żabna.

Linia kolejowa Tarnów – Szczucin została oddana do użytku w 1906 roku. Została wybudowana w rekordowym czasie 12 miesięcy. Przed laty cieszyła się dużą popularnością, przewoziła codziennie wielu pracowników do zakładów pracy w Tarnowie (Zakłady Azotowe, Zakłady Mechaniczne), Niedomicach (fabryka celulozy), Dąbrowie Tarnowskiej i w Szczucinie. Po transformacji ustrojowej w 1989 i upadku wielu zakładów pracy (zwłaszcza likwidacji przemysłu azbestowego w Szczucinie i zamknięciu Niedomickich Zakładów Celulozy), znaczenie oraz popularność linii 115 znacząco zmalała. Przewozy pasażerskie zawieszono 3 kwietnia 2000 r., a towarowe w 2006 r. Obecnie linia kolejowa wykorzystywana jest jedynie sporadycznie dla przewozów pasażerskich.

(ah)


Europejski Fundusz Rozwoju RegionalnegoEuropejski Fundusz SpołecznyProgram czyste powietrze - weź dotację, wymień piecEkointerwencja - Zgłoś spalanie odpadów lub naruszenie uchwały antysmogowejCiepłe mieszkanieTarnów.pl miesięcznik miejski