Poznaliśmy laureatów Tarnowskiego Juniora Biznesu
Personalizowane obuwie i pub dedykowany fanom koszykówki to zwycięskie biznesplany, których autorzy zdobyli pierwsze miejsca w swoich kategoriach w V Tarnowskim Juniorze Biznesu. Dla uczestników konkursu przygotowano nagrody o łącznej wartości 12 tys. złotych. Nagrody wręczono dzisiaj podczas uroczystej gali w Sali Lustrzanej.
Uczestnicy konkursu mieli za zadanie przygotować biznesplan, który powinien uwzględniać uwarunkowania i przewagi, jakie daje lokalny, tarnowski rynek. Nowością w tej edycji konkursu były nagrania uczestników, które później zostały udostępnione na naszej stronie. Internauci zdecydowali, że najciekawszy projekt w tym roku należał do Pauliny Kędrek. Studentka Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej zaprezentowała biznesplan utworzenia gabinetu fizjoterapeutycznego „Aktywna Mama”. Jego główną grupą docelową miałyby zostać kobiety w ciąży lub w połogu.
Pierwsze miejsce w kategorii studenci szkół wyższych oraz czek na 2 tys. złotych przyznano Witoldowi Jaworskiemu z PWSZ. – Mój pomysł opierał się na otworzeniu basket pubu, który łączyłby fanów NBA. Do tego w swojej ofercie miałby piwa kraftowe, szczególnie zagraniczne. Byłby to typowy męski pub, gdzie kobieta mogłaby wysłać męża, by mieć chwilę spokoju. W Polsce są jedynie puby dla typowych sportów europejskich, dla fanów piłki nożnej, siatkówki, skoków narciarskich – wyjaśniał Witold Jaworski. Drugie miejsce w tej kategorii i 1,5 tys. zł zdobyła Klaudia Świerczek z PWSZ za biznesplan hotelu dla zwierząt „Champion”, natomiast trzecie miejsce przypadło Kindze Miczek za projekt adopcji kury „Adopcja z jajami”: – Wydaje mi się, że kura jest niedoceniona. Coraz więcej ludzi przeprowadza się do miast i życie eko staje się bardzo popularne – tłumaczyła studentka PWSZ, która w nagrodę otrzymała tysiąc złotych.
Z kolei w kategorii szkół ponadgimnazjalnych jury doceniło bisnesplan uczennicy Zespołu Szkół Technicznych, który polegałby na tworzeniu ręcznie spersonalizowanego obuwia. Za projekt „Kolorowe buciki” Derya Arslan otrzymała czek w wysokości 2 tys. zł. Drugie miejsce – i 1,5 tys. zł – zdobyła Aleksandra Łabuz z ZSOiT, która zaprezentowała pomysł na firmę ze zdrową żywnością „Green Truck”. Ostatnie miejsce należało do Martyny Wojciechowskiej z I LO, za biznesplan firmy „Soczek”.
Do tegorocznej edycji zgłoszono 26 projektów. W ścisłym finale znalazło się 12 osób – sześć ze szkół ponadgimnazjalnych i tyle samo studentów.
(ww)