Dobre praktyki w tarnowskich szkołach - TARNÓW - Polski Biegun Ciepła

Dobre praktyki w tarnowskich szkołach

O dobrych praktykach w tarnowskiej oświacie usłyszeli dziś, 21 kwietnia, uczestnicy drugiego dnia Ogólnopolskiej Konferencji „Szkoła i rodzina. Współpraca i dialog". Temat zaprezentowali przedstawiciele tarnowskich szkół i przedszkoli.

O dobrych praktykach wspierających rodzinę z poziomu samorządu opowiadała Dorota Krakowska, zastępca prezydenta ds. polityki społecznej. Mówiła między innymi o formach wspomagania i rodzin poprzez wdrożenie Programu Wspierania Rodziny na lata 2016-2018. Tworzenie wielopłaszczyznowego, zintegrowanego i sprawnego systemu wsparcia tarnowskiej rodziny to cel główny tego programu. -  Żeby rodzina skorzystała z różnych form wsparcia, musimy patrzeć bardzo szeroko, dlatego też w program włączone są wszystkie instytucje związane ze sportem, kulturą i edukacją – podkreślała Dorota Krakowska.

Problematykę patriotyzmu w tarnowskich szkołach poruszył z kolei Kazimierz Koprowski, przewodniczący Rady Miejskiej w Tarnowie.  Podkreślał między innymi znaczenie poznawania przez młodzież historii regionalnej, mówiąc , że w tegorocznym budżecie na ten cel zapisano dodatkowe środki. – Myślę, że do tych dobrych tradycji, do dobrego wychowania, do mądrej pracy z młodzieżą należy powrócić i to właśnie  jest początek – tłumaczył. Przewodniczący przypomniał też projekt realizowany przez tarnowskie szkoły, który jest trzyletnim przygotowaniem do setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. – W kształtowaniu postaw patriotycznych młodzieży przede wszystkich chodzi o to, aby w procesie edukacji ważną rolę stanowiła właściwa organizacja pracy dzieci i młodzieży. Przede wszystkim, aby to się odbywało na bazie konkretnych doświadczeń, konkretnych wspomnień, ludzi - podkreślał Kazimierz Koprowski.

O konkretnych działaniach w placówkach opowiadali dyrektorzy i przedstawiciele tych placówek. Przykładowo w Zespole Szkolno-Przedszkolnym Sacré Cœur od lat organizowany jest tydzień adaptacyjny.  - Działanie to ma na celu przygotować dziecko do rozstania się z rodzicem i pozostaniu w przedszkolu w możliwie jak najmniej stresujący, przyjazny sposób zarówno dla dziecka jak i rodzica - opowiadała Lidia Stach, nauczyciel placówki. Innym przykładem dobrych praktyk są pomysły wykorzystane w Przedszkolu Publicznym nr 34 w Tarnowie, która promuje zdrowy tryb życia i przygotowuje dzieci do społecznego i intelektualnego funkcjonowania w społeczeństwie. Placówka organizuje olimpiady sportowe, programy ekologiczne czy spotkania integracyjne. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszy się, znajdujący się w kąciku zdrowego żywienia, segregator, w którym mieszczą się przepisy na zdrowe posiłki.  Z kolei przedstawiciele Przedszkola Publicznego nr 31 zwrócili uwagę na konieczność wsparcia dziecka w sytuacji, kiedy jedno lub oboje rodziców wyjeżdża, najczęściej do pracy za granicę.  – Zaburzona sytuacja opieki nad dzieckiem i zaburzone kontakty, w tym kontakty społeczne, skutkują tym, że dziecko zamyka się przed całym światem albo jest agresywne – tłumaczyła Kinga Witek, dyrektor przedszkola.

O tych i innych dobrych praktykach będzie można przeczytać w publikacji, która ukaże się w czerwcu i będzie podsumowaniem całości konferencji.

(ah) 


Europejski Fundusz Rozwoju RegionalnegoEuropejski Fundusz SpołecznyProgram czyste powietrze - weź dotację, wymień piecEkointerwencja - Zgłoś spalanie odpadów lub naruszenie uchwały antysmogowejCiepłe mieszkanieTarnów.pl miesięcznik miejski