Zadbać o psychikę młodych
Depresyjne zaburzenie zachowania, jadłowstręt psychiczny, zespół nadpobudliwości ruchliwej, zaburzenia aktywności, uwagi, emocji i lęk – m.in. takie problemy uczniów, spowodowane nie tylko pandemią, najczęściej wymieniają psychologowie. Częściowym ich rozwiązaniem mają być dodatkowe zajęcia ze specjalistami, które odbywać się będą w szkołach.
Do 21 lutego dyrektorzy tarnowskich szkół składali w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Tarnowa wnioski o organizację zajęć specjalistycznych dla uczniów, w tym: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym. Wnioski złożyło 31 tarnowskich szkół publicznych, tylko jedna szkoła nie przystąpiła do programu. Łącznie zaplanowano 7 tys. 687 godzin zajęć. Wszystkie zajęcia mają kosztować 492 tys. zł, a pieniądze na ten cel miasto otrzyma z MEN w formie ogólnej subwencji oświatowej.
Szczegółowe dane o zajęciach w szkołach publicznych:
13 szkół podstawowych (liczba godzin 3914, kwota 250 496 zł)
11 liceów ogólnokształcących (liczba godzin 2374, kwota 151 936 zł)
8 techników (liczba godzin 1167, kwota 74 688,00 zł)
4 branżowe szkoły I stopnia (liczba godzin 2321, kwota 14 848 zł)
O dotację celową na zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej zawnioskowało również 14 szkół niepublicznych, zaplanowano 1378 godzin zajęć, kwota na ten cel wyniesie 88 192 zł.
Szczegółowe dane o zajęciach w szkołach niepublicznych
9 szkół podstawowych (883 godziny, kwota 56 512 zł);
3 licea ogólnokształcące (155 godzin, kwota 9 920 zł);
2 branżowe szkoły I stopnia (340 godzin, kwota 21 760 zł).