10. edycja Tarnowskiego Juniora Biznesu za nami - znamy wyniki - TARNÓW - Polski Biegun Ciepła

10. edycja Tarnowskiego Juniora Biznesu za nami - znamy wyniki

Za nami 10., jubileuszowa edycja konkursu Tarnowski Junior Biznesu. Zabawa skierowana jest do uczniów szkół ponadpodstawowych i studentów uczelni wyższych  – przyszłych biznesmenów i twórców start-upów, rozwijających swoje marzenia i tworzących przyszłość gospodarczą Tarnowa. Gala wręczenia nagród odbyła się 4 kwietnia w Sali Lustrzanej.

junior biznesu

Do konkursu zgłoszono 21 biznesplanów. Autorami 11 z nich byli uczniowie tarnowskich szkół średnich oraz innych jednostek oświatowych, pozostałych 10 – studenci Akademii Tarnowskiej. Poszczególne projekty dotyczyły m.in. marketingu, edukacji, ekologii, ratownictwa czy gastronomii.

W jury, które decydowało komu przyznać nagrody, zasiadali: Małgorzata Mękal – zastępczyni prezydenta miasta Tarnowa, Ryszard Półtorak, przewodniczący Rady Gospodarczej, Agnieszka Klimek – koordynatorka konkursu z Wydziału Rozwoju Gospodarczego oraz Mateusz Zawadzki, laureat konkursu TJB z 2018 roku.

Zdobywczynią I miejsca i nagrody w kwocie 2,5 tys. zł w kategorii szkół została Anna Kiwior, uczennica Zespołu Szkół Ekonomiczno-Ogrodniczych, za projekt „Centrum Kreatywności”. Jego celem jest organizacja warsztatów dedykowanych dzieciom, które mają im pomóc w rozwoju. Drugie miejsce i nagrodę 2 tys. zł otrzymała Nikola Dudek z Zespołu Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych za pomysł o nazwie „Fresh Green’s – donice kaskadowe”. To biznes polegający na sprzedaży doniczek do samodzielnego montażu, nasion ogrodniczych, narzędzi itd., do małej architektury balkonowej. Na podium stanęła też Emilia Śmiertka z tej samej szkoły, która otrzymała 1,5 tys. zł za swój projekt „Emi-Voice”. Ten ma za zadanie stworzyć zespół muzyczny, który byłby animatorem wydarzeń miejskich i grał na weselach.

W kategorii szkół wyższych zdobywczynią I miejsca i nagrody w kwocie 2,5 tys. zł została Agata Kilian za projekt Centrum Terapii: „Neuroatypowi”. Pomysł opiera się na stworzeniu placówki dedykowanej leczeniu autyzmu oraz ADHD, gdzie oferowane byłyby różne usługi. 2 tys. zł powędrowało natomiast do Gabriela Falisiewicza, który zaproponował urządzenie do przekazu informacji na bazie technologii e-papier dla deweloperów, architektów, urzędów itd., pod nazwą Noti.  Trzecie miejsce i 1,5 tys. zł trafiło do Aleksandry Bigi za jej projekt „TARspace – Tarnowska Przestrzeń Marketingowa”. To oferta dla uczniów, studentów i podmiotów gospodarczych, którzy w tej przestrzeni mogliby podnosić swoje umiejętności cyfrowe czy produkować treści audiowizualne.

Na Tarnowskiego Juniora Biznesu głosowała także publika, która zdecydowała, że ich zdaniem najlepszym projektem jest „Szkoła licealistów” autora Dawida Motyki z II LO. Pomysł ten zakłada tanie korepetycje, które prowadziliby uczniowie osiągający dobre wyniki w danych dziedzinach.

Galę uświetnił występ tarnowsko-krakowskiego duetu „Spajku&Dziunek”. Wyświetlono także film podsumowujący 10 lat konkursu, a na koniec goście zostali poczęstowani ogromnym, jubileuszowym tortem.

(mt)


Europejski Fundusz Rozwoju RegionalnegoEuropejski Fundusz SpołecznyProgram czyste powietrze - weź dotację, wymień piecEkointerwencja - Zgłoś spalanie odpadów lub naruszenie uchwały antysmogowejTarnów.pl miesięcznik miejski