Dotacja dla turystycznej promocji
Tarnowska Organizacja Turystyczna otrzymała 35 tysięcy złotych w ramach dwóch konkursów grantowych na realizację projektów regionalnych.
W konkursie „Małopolska Gościnna” TOT uzyskała 20 000 zł na dofinansowanie do „Szlaku ceramicznego regionu tarnowskiego”. Projekt zakłada wytyczenie, oznakowanie stylowymi tablicami i promocję szlaku turystycznego prowadzącego po 30 miejscach związanych z „Eksperymentem Łysogórskim”, uważanym za jedno z najciekawszych działań w zakresie ceramiki architektonicznej w powojennej Polsce. Projekt będzie realizowany wspólnie z Instytutem Sztuki PAN, Muzeum Narodowym w Krakowie, Fundacją Ceramiki Polskiej XX wieku oraz Galerią Miejską BWA w Tarnowie.
Drugi projekt dofinansowany kwotą 15 000 zł to „Synaj” w Tarnowie – Gotowi na Światowe Dni Młodzieży KRAKÓW 2016”. Celem projektu jest przygotowanie osób z Tarnowa i regionu bezpośrednio zaangażowanych w wydarzenie, które zostaną „ambasadorami” spotkania z uczestnikami ŚDM Kraków 2016.
Tarnowska Organizacja Turystyczna powstała na przełomie 2010 i 2011 r. Obecnie skupia kilkanaście osób fizycznych, kilka firm turystycznych oraz miasto Tarnów i powiaty: tarnowski oraz dąbrowski. Na swoim koncie ma organizację promocji turystycznej zarówno w kraju, jak i za granicą. W regionie zorganizowała dotychczas specjalistyczne szkolenia dla branży turystycznej oraz wykonała aplikację mobilną smartSAD, która zaledwie kilka tygodni po uruchomieniu została wyróżniona w konkursie „Mobile Trends Awards 2013”!
(lb)