Duży wakacyjny ruch w Wydziałach Komunikacji i Spraw Obywatelskich
Te dwie komórki Urzędu Miasta Tarnowa mają w okresie letnim zdecydowanie największe obłożenie. Mieszkańcy korzystający z urlopów załatwiają w nich sporo spraw. – Odwiedzają nas także osoby, które na wakacje przyjeżdżają do Tarnowa np. z zagranicy – mówi dyrektor Wydziału Komunikacji Marek Oracz. Liczby mówią same za siebie.
W Wydziale Komunikacji, tylko w lipcu, załatwiono ogółem około 8 tysięcy spraw, czyli ok. 2 tysięcy spraw tygodniowo. - Liczba ta obejmuje wszystkie sprawy załatwiane w naszym wydziale tj. prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji oraz postanowień administracyjnych, bezpośrednia obsługa klienta przy „okienku”, udzielanie informacji bezpośrednich i telefonicznych (fax. e-mail) – dodaje dyrektor Oracz. To wymaga odpowiedniej organizacji pracy. Klienci są obsługiwani na bieżąco, bez większych kolejek, jak również nie ma opóźnień w prowadzonych postępowaniach administracyjnych. Drugi, „obłożony” Wydział – Spraw Obywatelskich wykonuje ponad pięć tysięcy czynności administracyjnych w ciągu jednego, wakacyjnego tygodnia. – Mamy sporo wniosków o wydanie np. dowodów osobistych – mówi dyrektor Robert Rogala.
Dodajmy, że w ciągu roku w Wydziale Komunikacji wydawanych jest ok. 32 tysiące decyzji.