Głosowanie na ostatniej prostej – Tarnów do Monopoly - TARNÓW - Polski Biegun Ciepła

Głosowanie na ostatniej prostej – Tarnów do Monopoly

Głosowanie na miasta, które znajdą się na polskiej edycji planszy gry Monopoly, wkracza w decydującą fazę. Jeszcze tylko przez 4 dni można głosować na Tarnów. Głosowanie odbywa się za pośrednictwem strony www.monopoly.pl lub aplikacji na portalu społecznościowym Facebook: http://apps.facebook.com/glosowanie_monopoly.

.

W dotychczasowej rywalizacji, nie tylko o miejsce na planszy, ale również uznanie w całym kraju, tarnowianie popisali się niesamowitą mobilizacją i zaangażowaniem, wynosząc Tarnów na 9. miejsce w rankingu. Z przeszło trzema procentami poparcia wyprzedzamy tak duże miasta jak Łódź, Bydgoszcz, Katowice, Toruń czy Gdańsk oraz wiele innych miejscowości, które liczą więcej mieszkańców niż Tarnów.

Jednak to nie koniec rywalizacji. Właściwie to dopiero teraz zaczyna się prawdziwa, zacięta walka o jak najwyższą pozycję. Tarnów mozolnie odrabia dystans do poprzedzającej go w tabeli... Warszawy. Cały czas musi też oglądać się za "plecy" - podrażniona ambicja wielkich ośrodków miejskich oraz nadzwyczajna mobilizacja mniejszych miejscowości powoduje, że uformowała się w rankingu liczna "grupa pościgowa", która szybko odrabia stracony w pierwszych tygodniach dystans. Na dotychczasowy świetny wynik złożyła się praca wielu ludzi, zainteresowanie licznych mediów, poparcie niemal wszystkich znanych osób z Tarnowa i zaangażowanie tarnowskich instytucji.

Prym w organizowaniu kampanii reklamowej wiodą wydziały Urzędu Miasta: Wydział Kultury, Wydział Marki Miasta, Tarnowskie Centrum Informacji oraz Tarnowskie Centrum Kultury. Za ich pośrednictwem głosowanie na Tarnów reklamowane jest na ekranach LED w Tarnowie, na słupach ogłoszeniowych, w miejskich wydawnictwach informacyjnych.

Nieformalnym centrum dowodzenia akcją stał się profil na Facebooku: www.facebook.com/GlosujNaTarnow. Zgromadził już przeszło pół tysiąca ludzi z Tarnowa i okolic, którzy najmocniej angażują się rywalizację miast. Tutaj zrodził się pomysły na naklejki, którymi tarnowianie promują udział w głosowaniu na swoich samochodach. Tu do akcji przyłączyły się tarnowskie firmy: Apgrafix, Pixel i Unipress, które nieodpłatnie wydrukowały wspomniane naklejki i plakaty. Wreszcie: na tym profilu swój udział w akcji głosowania na swoje miasto zadeklarowało ponad 20 znanych osób z Tarnowa!

Są wśród nich samorządowcy (Prezydent Miasta Ryszard Ścigała, radny Jakub Kwaśny, dyrektor Wydziału Kultury Marcin Sobczyk, dyrektor Wydziału Marki Miasta Maria Zawada-Bilik, rzecznik prezydenta Dorota Kunc – Pławecka i inni), artyści (aktor Marcin Kwaśny, karykaturzysta Tomasz Habiniak, rysownik Witold Pazera, wokalistka Ludwina Popielarz, zespół Totentanz), dziennikarze (Łukasz Maciejewski, Krzysztof Borowiec, Mirosław Biedroń i Piotr Kopa), liczna reprezentacja sportowców (wyścigowiec Adam Gładysz, piłkarz Mateusz Klich, wspinacze Edyta Ropek oraz Tomasz Oleksy, speedrowerowiec Łukasz Piszczek) oraz fotografowie (Andrzej Tylko, Hubert Burzawa, Justyna Ryba, Kinga Pawłowicz i fotoreporter Michał Stańczyk).
Na szczególną uwagę zasługuje praca, jaką wykonuje tarnowski specjalista od karykatury - Tomasz Habiniak. Specjalnie na potrzeby promocji Tarnowa wykonał karykaturę Mr Monopoly oddającego głos na Tarnów. Dzień Kobiet również uczcił stosownym do okoliczności rysunkiem.

Oczywiście wszystkie działania nie przyniosłyby wielkiego efektu bez dużego wsparcia niemal wszystkich lokalnych mediów. Audycje poświęcone głosowaniu na Tarnów wyemitowały Radio RDN Małopolska oraz Radio Kraków. W swoich serwisach informacyjnych promocję prowadziła Telewizja Małopolska a o akcji pisały Gazeta Krakowska i Dziennik Polski. Istotną rolę odgrywają też tarnowskie portale internetowe: Tarnow.net.pl, inTARnet.pl, NocnyTarnow.pl, Tarnowskieinfo.pl, tarnow4you.pl oraz te z regionu: Tuchow.info, Szczucin.eu oraz e-Kurier Dąbrowski.

Dyskusje o głosowaniu oraz sama jego promocja prowadzona jest na tarnowskich forach dyskusyjnych. Banery reklamowe znalazły się na Tarnowskiej Agorze, Tarnowskim Forum Inwestycyjnym, sportowych forach - piłkarskim i żużlowym. Zwłaszcza zaangażowanie kibiców Unii Tarnów jest nie do przecenienia ze względu na ich wielką zdolność mobilizacyjną oraz doświadczenie w tego typu akcjach.


Europejski Fundusz Rozwoju RegionalnegoEuropejski Fundusz SpołecznyProgram czyste powietrze - weź dotację, wymień piecEkointerwencja - Zgłoś spalanie odpadów lub naruszenie uchwały antysmogowejCiepłe mieszkanieTarnów.pl miesięcznik miejski