Jest porozumienie z Policją w sprawie postępowania z osobami nietrzeźwymi
W związku z zamiarem likwidacji Izby Wytrzeźwień i planowanymi zmianami w zakresie postępowania z osobami nietrzeźwymi, w Urzędzie Miasta Tarnowa podpisano list intencyjny z Komendą Miejską Policji. List jest początkiem formalnego porozumienia w tej sprawie.
Biorąc pod uwagę przewidywaną likwidację tarnowskiej Izby Wytrzeźwień, Policja deklaruje, że po zaprzestaniu przez tę instytucję działalności będzie przyjmować do wytrzeźwienia przede wszystkim osoby w stanie nietrzeźwości zatrzymane za popełnienie przestępstwa na terenie Tarnowa. Nietrzeźwi umieszczani będą w pomieszczeniach dla osób zatrzymanych Komendy Miejskiej Policji. Jest na to przeznaczonych kilka miejsc.
Ze swej strony Gmina deklaruje, że wskaże podmioty lecznicze lub inne placówki, które realizować będą świadczenia z zakresu opieki doraźnej, terapeutycznej oraz szeroko pojętej profilaktyki na rzecz osób nietrzeźwych, osób z chorobą alkoholową oraz osób współuzależnionych. Rozwijana i doskonalona będzie działalność o charakterze profilaktycznym, znajdująca odzwierciedlenie w przyjmowanych corocznie Gminnych Programach Profilaktyki, Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii dla Miasta Tarnowa. Ponadto, w związku z realizacją przez Policję zwiększonych zadań w odniesieniu do osób nietrzeźwych, Gmina w ramach możliwości budżetowych udzielać będzie Policji finansowego wsparcia.
Nowe zasady postępowania z osobami nietrzeźwymi zatrzymanymi na terenie Tarnowa zaczną obowiązywać od początku pierwszego kwartału 2012 roku. Dodajmy, że zmiana systemu postępowania z osobami nietrzeźwymi jest konieczna. Poprzedni model, funkcjonujący od lat sześćdziesiątych jest już przeżytkiem i wymaga dostosowania do (obowiązujących standardów postępowania wobec osób z chorobą alkoholową) i wyzwań współczesności.

