MPK testuje system informacji przystankowej
Ruszyły testy systemu informacji przystankowej w wybranych tarnowskich autobusach. Wprowadzenie komunikatów głosowych ma ułatwić korzystanie z komunikacji miejskiej wszystkim pasażerom, szczególnie osobom niedowidzącym.
Działanie systemu opiera się na systemie głośnomówiącym zamontowanym w zeszłym miesiącu we wszystkich pojazdach MPK. Autobus po przyjechaniu na przystanek i otwarciu drzwi emituje komunikat głosowy o numerze linii i kierunku jazdy, np. „linia 9, kierunek Mościce”.
- Nierzadko zdarzały się sytuacje, gdy pasażer zajęty rozmową, szczególnie w godzinach nasilonego ruchu komunikacyjnego, nie zauważał, że jego autobus właśnie podjechał na przystanek. Wprowadzana innowacja wykorzystuje istniejące systemy elektroniczne do dodatkowego powiadomienia pasażera o przyjeździe jego autobusu – tłumaczy Jerzy Wiatr, prezes MPK w Tarnowie.
System jest testowany w dwóch autobusach Otokar (o numerach bocznych 612 i 619). Testy potrwają do końca kwietnia. Jeśli specjaliści nie stwierdzą nieprawidłowości, nowe oprogramowanie ma zostać zainstalowane we wszystkich pojazdach MPK do 5 maja.
Jak informują przedstawiciele Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, niezależnie od wprowadzanej zmiany nadal działają piloty dla niedowidzących, które pozwalają sprawdzić linię i kierunek jazdy dowolną ilość razy, zarówno przed przyjazdem na przystanek, jak i po zatrzymaniu na przystanku. Dzięki pilotom osoby niedowidzące mogą upewnić się, czy wsiadają do właściwego pojazdu.
(ww)