Miejska koncepcja zaakceptowana
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaakceptowała korzystną dla Tarnowa koncepcję połączenia drogowego między węzłem autostrady w Krzyżu, poprzez tzw. "obwodnicę wschodnią" do ul. Lwowskiej. Dzięki temu w razie ewentualnej budowy obwodnicy, koszty inwestycji poniesie nie tylko miasto, ale GDDKiA.
Zaakceptowana koncepcja zakłada przebieg trasy również przez tereny Gminy Tarnów. W efekcie miasto musiałoby zapłacić wyłącznie za te odcinki drogi, które bezpośrednio przebiegałyby przez miejskie tereny. Ten wariant został już wcześniej uzgodniony z władzami gminy Tarnów.
Wcześniej GDDKiA optowała za koncepcją zakładającą, że całość drogi miałaby być budowana w granicach Tarnowa. - Ta opcja była niekorzystna dla miasta.W praktyce oznaczałaby to, że zgodnie z prawem miasto musiałoby pokryć wszystkie koszty inwestycji. Ponadto w planie zagospodarowania przestrzennego tereny, przez które przebiegałaby droga przeznaczone są w większości pod przyszłą zabudowę domów jednorodzinnych - tłumaczy Krzysztof Madej, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Komunikacji. Teraz potrzebna będzie decyzja środowiskowa. Jest szansa, że może być ona wydana jeszcze w ostatnim kwartale roku.
Satysfakcji z decyzji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie kryje również Sławomir Wojtasik, zastępca Wójta Gminy Tarnów - Przyjmujemy tę decyzję z zadowoleniem. Dla naszego porozumienia z miastem był to jedyny korzystny wariant. Dzięki niemu istnieje realna szansa na realizację inwestycji potrzebnej tak gminie jak i miastu.
(kam)