Najpierw dyskusja, potem decyzja
Decyzję o powołaniu nowej jednostki, zajmującej się utrzymaniem dróg miejskich, radni podejmą na marcowej sesji. Punkt został zdjęty z porządku obrad na wniosek prezydenta Romana Ciepieli. Będą dodatkowe konsultacje, a radni otrzymają szeroką informację. – Rozumiem potrzebę debaty i dyskusji – mówił prezydent.
![](https://tarnow.pl/var/ezwebin_site/storage/images/_aliases/large/media/images/top_9281-003/672036-1-pol-PL/TOP_9281-003.jpg)
Zasadniczy cel utworzenia Zarządu Transportu Publicznego, Infrastruktury i Dróg to usprawnienie procesów inwestycyjnych, ułatwienie podejmowania decyzji i ich przyspieszenie oraz obniżenie kosztów administracyjnych. Obecnie kompetencje drogowe podzielone są pomiędzy Tarnowski Organizator Komunalny, Targowiska Miejskie i cztery wydziały magistratu. W efekcie, podjęcie jednej decyzji wymaga niejednokrotnie długotrwałych uzgodnień i korespondencji pomiędzy poszczególnymi ogniwami łańcucha decyzyjnego.
- Kierunek zmian jest do przyjęcia, ale istnieją problemy, które mogą się pojawić. Należy wstrzymać się z podejmowaniem decyzji – mówił podczas sesji Kazimierz Koprowski, przewodniczący Rady Miejskiej. Po wysłuchaniu pytań radnych, prezydent zaproponował kompromis. - Potraktujmy dzisiejszą sesję jak debatę w pierwszym czytaniu. Jeśli pan przewodniczący byłby gotów zwołać sesję na 12 marca, to do tego czasu rozwiejemy wątpliwości radnych – przekonywał.
W ostateczności Rada Miejska przychyliła się do wniosku Romana Ciepieli o zdjęcie punktów porządku obrad dotyczących powołania Zarządu Transportu Publicznego, Infrastruktury i Dróg.
(ds)