Niepełnosprawny jako konsument - TARNÓW - Polski Biegun Ciepła

Niepełnosprawny jako konsument

Przedsiębiorcy i przedstawiciele organizacji działających na rzecz niepełnosprawnych byli uczestnikami spotkania „Niepełnosprawny, jako pełnoprawny konsument i niezależny obywatel społeczności lokalnej”, zorganizowanego w ramach Małopolskiego Tygodnia Osób Niepełnosprawnych. - Dużo mówi się na temat dostosowania miejskich i publicznych przestrzeni do osób niepełnosprawnych, to jednak tylko wycinek rzeczywistości osób niepełnosprawnych. Przecież tak jak my chodzą na zakupy, korzystają z usług - mówiła Dorota Krakowska, zastępca prezydenta Tarnowa ds. polityki społecznej.

Czy niepełnosprawni konsumenci mają mniej pieniędzy od pełnosprawnych? - pytał uczestników odbywającego się w restauracji „Pasaż” spotkania Krzysztof Podgórski, miejski rzecznik konsumentów, po czym błyskawicznie sam udzielił sobie odpowiedzi na to pytanie - Oczywiście, że nie! Warto więc dostosować sklepy, lokale do potrzeb niepełnosprawnych klientów. 

Barier, które przychodzi im pokonywać na co dzień, jest wiele. To zbyt wysokie półki w sklepach, utrudniony dostęp do wieszaków z ubraniami, czy niedostępność toalet. - Kiedy idę na przykład do Narodowego Funduszu Zdrowia i jest tam toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, ale klucz do niej znajduje się u pani na końcu korytarza, to mam poważne wątpliwości czy osoba, która przyjdzie o kulach sobie poradzi - podkreślał podczas spotkania Andrzej Ziembowski, który na co dzień porusza się na wózku inwalidzkim.  

(ds)


Europejski Fundusz Rozwoju RegionalnegoEuropejski Fundusz SpołecznyProgram czyste powietrze - weź dotację, wymień piecEkointerwencja - Zgłoś spalanie odpadów lub naruszenie uchwały antysmogowejTarnów.pl miesięcznik miejski