Opłaty za trójpoziomowy parking - TARNÓW - Polski Biegun Ciepła

Opłaty za trójpoziomowy parking

Pięć złotych – tyle wyniesie koszt parkowania za całą dobę na parkingu „park and ride” położonym po południowej stronie dworca PKP. W trakcie ostatniej, listopadowej sesji Rady Miejskiej radni podjęli uchwałę w sprawie taryf za postój na tym parkingu. Za całomiesięczny abonament przewidziano sumę 100 zł. Podobną kwotę będą musieli zapłacić ci, którzy zgubią lub zniszczą bilet. 

Opłaty za korzystanie z trójpoziomowego parkingu

Poprawkę co do przedstawionego projektu uchwały zgłosił radny Jakub Kwaśny. Postulował, aby abonament miesięczny kosztował 50 złotych. – Jeżeli chcemy pobierać opłaty, starajmy się, aby te opłaty były jak najmniejsze – tłumaczył rajca, dodając jednocześnie, że niższa cena przyczyni się do zwiększonego zainteresowania obiektem. Radny odniósł się także do wysokiej, jego zdaniem, kary pieniężnej za zgubienie biletu. Zaproponował, aby opłatę zmniejszyć, np. do kwoty 10 złotych za dzień parkowania. – Rozumiem sens tej opłaty. Ale co w przypadku, jak trafi to na osobę, dla której sto złotych będzie bardzo istotne – dopytywał radny Kwaśny. – To co proponuje pan Jakub, to jest interesujące, tylko trzeba popatrzeć na ten problem też długofalowo – mówił z kolei radny Jacek Łabno, odnosząc się do kosztów utrzymania parkingu. Jak podkreślał zastępca prezydenta Henryk Słomka-Narożański stawki zostały przygotowane w oparciu o kalkulacje i przewidywane obłożenie parkingu. Ostatecznie radny Jakub Kwaśny zaproponował, aby cena miesięcznego abonamentu oraz kara za zgubienie biletu wynosiły odpowiednio po 75 złotych. – Zobaczymy, czy będzie zainteresowanie, czy będzie obłożenie parkingu, czy będzie on świecił pustkami – mówił. Radny Kazimierz Żurowski zasugerował zaś, aby zastanowić się nad możliwością obniżenia kosztów za korzystanie z trójpoziomowego parkingu dla mieszkańców Tarnowa, posiadających Tarnowską Kartę Miejską. – To tarnowianie i podatnicy mają największy wkład w budowę tego parkingu, poza oczywiście środkami zewnętrznymi – przekonywał. Radni ostatecznie przyjęli uchwałę w pierwotnym jej brzmieniu. 

Przypomnijmy, że park & ride to trzypoziomowy parking, który pomieści 340 samochodów. Dodatkowo na zewnątrz przewidziano 20 miejsc postojowych dla rowerów i dziesięć dla motocykli, a także dwa miejsca dla samochodów elektrycznych. Do użytku zostaną oddane także dwie zatoczki - autobusowa, która będzie końcowym przystankiem komunikacji miejskiej obsługującej ten rejon Tarnowa oraz tzw. zatoczka "kiss and ride", w której będzie można na chwilę zatrzymać się, odwożąc kogoś na dworzec. Przejście z parkingu na dworzec odbywać się będzie trasą podziemną. W ramach inwestycji przebudowano także odcinki dróg ul. Monopolowej, ul. Do Huty oraz ul. Grunwaldzkiej. Całkowity koszt inwestycji to blisko 17 mln zł, z czego ponad 11,5 mln wynosi dofinansowanie pozyskane ze środków unijnych w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.

Parking „parkuj i jedź” ma służyć tym, którzy zdecydują się zostawić swoje pojazdy i w dalszą drogę wyruszyć innym środkiem komunikacji zbiorowej. Aby móc skorzystać z parkingu trzeba będzie posiadać także bilet na kolej lub na autobus. Obiekt został już odebrany. Obecnie trwa procedura związana z decyzją pozwolenia na użytkowanie parkingu.

(ks)


Europejski Fundusz Rozwoju RegionalnegoEuropejski Fundusz SpołecznyProgram czyste powietrze - weź dotację, wymień piecEkointerwencja - Zgłoś spalanie odpadów lub naruszenie uchwały antysmogowejCiepłe mieszkanieTarnów.pl miesięcznik miejski