PKP dłużej na wiaduktach - TARNÓW - Polski Biegun Ciepła

PKP dłużej na wiaduktach

Dłużej niż pierwotnie planowano potrwają remonty wiaduktów, realizowane w Tarnowie przez PKP. – Taką informację uzyskałem od przedstawicieli kolei, których zaprosiłem na spotkanie w Urzędzie. Terminy prowadzonych w Tarnowie prac budziły bowiem wątpliwości – mówi zastępca prezydenta Henryk Słomka – Narożański. Mowa o sześciu przeprawach – przy ul. Zbylitowskiej, Krakowskiej, Wita Stwosza, Tuchowskiej, al. Tarnowskich i Gumniskiej.

Przypomnijmy, PKP prowadzi w Tarnowie duże prace inżynieryjne. Dzięki nim nastąpi nie tylko poprawa stanu technicznego wiaduktów kolejowych, ale i układu komunikacyjnego w mieście. – Wcześniej jednak trzeba przejść przez utrudnienia – mówi kierownik referatu Inżynierii Ruchu Drogowego Jacek Kupiec

Poniżej zamieszczamy skorygowany przez PKP, szczegółowy harmonogram prac.

ul. PODGÓRSKA 05.04.2014 – 30.11.2014

FAZA 1.: 05.04.2014 – 15.06.2014 – ulica zamknięta

- przebudowa wiaduktu kolejowego pod torem nr 1

FAZA 2.: 11.08.2014 – 30.11.2014 – ulica zamknięta

- przebudowa wiaduktu kolejowego pod torem nr 2

ul. ZBYLITOWSKA 01.05.2015 – 31.12.2015

FAZA 1.: 01.05.2015 – 31.12.2015 – ulica zamknięta

- usunięcie kolizji z infrastrukturą podziemną

- budowa wiaduktu drogowego na linią kolejową

- budowa nasypów

- roboty drogowe nawierzchniowe

- wykonanie stałego oznakowania pionowego i poziomego

ul. CZERWONYCH KLONÓW 03.02.2014 – 30.11.2014

FAZA 1.: 16.06.2014 – 30.11.2014 – ulica zamknięta

- przebudowa sieci infrastruktury podziemnej, rozbiórka i budowa obiektu po stronie nieparzystej,

FAZA 2.: 01.12.2014 – 14.01.2015 – ruch wahadłowy

- roboty wykończeniowe na obiekcie, roboty torowe,

FAZA 3.: 15.01.2015 – 30.04.2015 – ulica zamknięta

- rozbiórka i budowa obiektu po stronie parzystej, przebudowa ul. Czerwonych Klonów w sąsiedztwie obiektu.

ul. WARSZTATOWA 20.05.2013 – 30.04.2015

FAZA 1.: 20.05.2013 – 09.03.2014 – ulica zamknięta

- przebudowa wiaduktu kolejowego pod torem nr 1

FAZA 2.: 10.03.2014 – 31.12.2014 – ulica zamknięta

- przebudowa wiaduktu kolejowego pod torem nr 2

FAZA 3.: 01.01.2015 – 30.04.2015 – ulica zamknięta

- przebudowa układu drogowego

ul. KRAKOWSKA 07.01.2014 – 31.12.2015

FAZA 1.: 07.01.2014 – 30.11.2014 – przejezdność po jednym pasie w każdym kierunku

- przebudowa wiaduktu kolejowego strony nieparzystej układu torowego Stacji Tarnów

FAZA 1.1.: 4 weekendy w roku – ruch wahadłowy

- wykonanie ściany szczelinowej w osi wiaduktu

FAZA 2.: 01.12.2014 – 14.06.2015 – przejezdność po jednym pasie w każdym kierunku

- przebudowa wiaduktu kolejowego strony parzystej układu torowego Stacji Tarnów

FAZA 2.1.: 4 weekendy w roku – ruch wahadłowy

- wykonanie ściany szczelinowej w osi wiaduktu

FAZA 3.: 15.06.2015 – 31.12.2015 – przejezdność po jednym pasie w każdym kierunku

- modernizacja ul. Krakowskiej – roboty drogowe

ul. WITA STWOSZA 15.04.2014 – 15.11.2015

FAZA 1.: 15.04.2014 – 30.11.2014 – ulica zamknięta

- przebudowa wiaduktu kolejowego strony nieparzystej układu torowego Stacji Tarnów

FAZA 2.: 01.12.2014 – 30.05.2015 – ulica zamknięta

- przebudowa wiaduktu kolejowego strony parzystej układu torowego Stacji Tarnów

FAZA 3.: 01.06.2015 – 15.11.2015 – ulica zamknięta

- przebudowa układu drogowego

ul. TUCHOWSKA 05.05.2014 – 31.07.2015

FAZA 1.: 05.05.2014 – 30.11.2014 – ulica zamknięta

- przebudowa mostu kolejowego nad rz. Wątok i ul. Tuchowską linii 91 pod torem nr 1

FAZA 2.: 01.12.2014 – 31.07.2015 – ulica zamknięta

- przebudowa mostu kolejowego nad rz. Wątok i ul. Tuchowską linii 91 pod torem nr 2

- przebudowa wiaduktu kolejowego na ul. Tuchowską łącznicy 609 Tarnów Wschód – Tarnów Filia

al. TARNOWSKICH 27.10.2014 – 31.12.2015

FAZA 1.: 27.10.2014 – 31.07.2015 – ruch prowadzony by-passem przejazdu kolejowego

- budowa wiaduktu kolejowego

FAZA 2.: 01.08.2015– 31.12.2015 – ulica zamknięta

- przebudowa układu drogowego

ul. GUMNISKA 27.10.2014 – 31.12.2015

FAZA 1.: 27.10.2014 – 14.12.2014 – ruch wahadłowy

- usunięcie kolizji z infrastrukturą podziemną.

- obniżenie niwelety drogi dla uzyskania skrajni pionowej 2,20m na czas budowy ustroju nośnego.

FAZA 2.: 15.01.2015 – 15.06.2015 – przejezdność po jednym pasie w każdym kierunku dla pojazdów osobowych z

utrzymaniem skrajni pionowej 2,20m do szalunku ustroju nośnego.

- wykonanie podpór etap II

- wykonanie płyty wiaduktu

FAZA 3.: 16.06.2015 – 31.12.2015 – ruch wahadłowy

- wykonanie rozbiórki starego obiektu

- przebudowa układu drogowego

- budowa kanalizacji deszczowej odwodnienia układu drogowego biegnącej środkiem drogi

FAZA 4.: okresowe wyłączenia z ruchu w godzinach 22.00 – 06.00 spowodowane etapowaniem robót – ulica zamknięta.

Przypomnijmy, prace na terenie miasta odbywają się w ramach realizowanego przez PKP PLK projektu „Modernizacja linii kolejowej E30/C-E30, odcinek Kraków – Rzeszów”, w ramach którego linia kolejowa będzie modernizowana i dostosowywana do wysokich, europejskich standardów dla międzynarodowych korytarzy transportowych. W efekcie linia ma być dostosowana do prędkości maksymalnej dla pociągów pasażerskich 160 km/h i towarowych 120 km/h. Jest to przedsięwzięcie o strategicznym charakterze z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju. Dodajmy, że całość remontów PKP na tarnowskim odcinku wyniesie około 200 milionów złotych.


Europejski Fundusz Rozwoju RegionalnegoEuropejski Fundusz SpołecznyProgram czyste powietrze - weź dotację, wymień piecEkointerwencja - Zgłoś spalanie odpadów lub naruszenie uchwały antysmogowejCiepłe mieszkanieTarnów.pl miesięcznik miejski