Przebudowa Lwowskiej idzie planowo

Zgodnie z planem przebiega rozbudowa ulicy Lwowskiej. Wykonawca stara się wykorzystać sprzyjającą aurę, by zrealizować jak największą część pierwszego etapu, który obejmuje odcinek od potoku Małochlebówka do wjazdu do Szpitala Wojewódzkiego św. Łukasza.

Na najważniejszej części inwestycji – rondzie Zesłańców Sybiru – prowadzone są obecnie prace przy infrastrukturze podziemnej. Dopiero po ich wykonaniu będzie możliwe rozpoczęcie przebudowy ronda. Docelowo będzie rondem średnim, dwupasowym, z pięcioma zjazdami, a jego tarcza zostanie przesunięta w kierunku północno-wschodnim. Zajmie większą powierzchnię niż dotychczasowe.

W okolicy cmentarza na Rzędzinie budowane są krawężniki, wykonywane są też warstwy bitumiczne części jezdnej.

Pierwszy etap przebudowy Lwowskiej oznaczał będzie również budowę dwóch skrzyżowań z sygnalizacją świetlną oraz dwóch parkingów dla samochodów, które będą mogły pomieścić prawie 170 aut.

Równolegle Zarząd Dróg i Komunikacji przygotowuje dwa kolejne etapy rozbudowy Lwowskiej. Konieczne procedury – uzyskanie pozwoleń i zgód – także wymagają sporo czasu i pracy. Zwłaszcza że zaproponowano dość niekonwencjonalne rozwiązania. Dotyczą one głównie projektowanego właśnie trzeciego etapu. By uniknąć konieczności zwężenia jezdni (na obecnie remontowanym odcinku będzie miała po dwa pasy w obu kierunkach), planowana jest budowa specjalnej kładki, podwieszonej pod mostem nad Wątokiem, którą poprowadzono by ścieżkę rowerową i chodnik. Tym samym ruch pieszych i rowerzystów nie odbywałby się wzdłuż jezdni, a cała jej szerokość służyłaby komunikacji samochodowej.

Wcześniej planowane jest rozpoczęcie realizacji etapu Idrugiego, który skończy się na granicy miasta. Przewiduje się tam m.in. rozbudowę skrzyżowania Lwowskiej z Karpacką i zamontowanie sygnalizacji świetlnej, a także wprowadzenie wyniesionych, obramowanych krawężnikiem wysp – które będą „kanalizowały” ruch. Obsługę przyległych terenów poprawi wielofunkcyjny pas.

- Po zakończeniu rozbudowy, Lwowska będzie nowoczesną, bezpieczną, zieloną arterią – z dodatkowymi pasami do lewoskrętów, chodnikami i ścieżkami rowerowymi, oddzielonymi od drogi pasem zieleni – podkreśla prezydent Roman Ciepiela. - Zostanie objęta Inteligentnym Systemem Transportu. Przy dojeździe do ronda będzie tablica, która poinformuje kierowców o najkrótszej trasie przejazdu do centrum, a także wyświetli komunikaty i ostrzeżenia. Ponadto, skrzyżowania objęte sygnalizacją świetlną będą ze sobą skoordynowane.

Koszt I etapu modernizacji Lwowskiej to ok. 38 milionów złotych. Ponad 14,5 miliona stanowi dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.