Reaguj, gdy nieletni sięga po alkohol
Urząd Miasta Tarnowawe współpracy zWydziałem Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Tarnowie po raz pierwszy uczestniczy w ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej pod hasłem„Pozory mylą, dowód nie”. Jej celem jest ograniczanie spożycia alkoholu przez nieletnich. Kampania organizowana jest przez Komendę Główną Policji oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. Kampanię zakończy szkolenie dla właścicieli sklepów i sprzedawców napojów alkoholowych.
Chodzi o aktywizację społeczności lokalnych w walce ze sprzedażą alkoholu osobom niepełnoletnim poprzez zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach na terenie całej Polski, że dorosły wygląd nie oznacza pełnoletniości upoważniającej do zakupu napojów wysokoprocentowych.
W ramach akcji propagowane będą następujące materiały edukacyjne:
- ulotka edukacyjna instruująca, jak powinien zachować się sprzedawca, gdy ma wątpliwości co do wieku osoby chcącej kupić alkohol,
- plakat zwracający uwagę na problem sprzedaży alkoholu osobom małoletnim,
- naklejka samoprzylepna informująca, że alkohol sprzedaje się tylko osobom, które ukończyły 18 lat (do naklejania na kasy sklepowe),
- film instruktażowy nt. prawidłowego zachowania się sprzedawców w wątpliwych przypadkach (przeznaczony do prezentacji w trakcie szkoleń dla właścicieli sklepów i sprzedawców),
- broszura informacyjno-edukacyjna dla rodziców nt. picia alkoholu przez osoby niepełnoletnie oraz kluczowej roli rodziny i wychowania w zapobieganiu temu zjawisku,
- materiały dla nauczycieli - konspekt lekcji dla rodziców na temat „Młodzi a alkohol”.
Dystrybucja materiałów do punktów sprzedaży napojów alkoholowych oraz tarnowskich szkół jest prowadzona poprzez Dzielnicowych Komendy Miejskiej Policji w Tarnowie, Wydział Prewencji Komendy Miejskiej Policji oraz Miejską Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Urzędu Miasta Tarnowa.