Rozpoczęło się układanie nawierzchni na największym rondzie w Tarnowie - TARNÓW - Polski Biegun Ciepła

Rozpoczęło się układanie nawierzchni na największym rondzie w Tarnowie

Rozpoczęło się układanie nawierzchni na największym tarnowskim rondzie.W pierwszych dniach czerwca na rondzie zostanie położone 2,4 tysiąca ton masy bitumicznej.

To pierwszy etap prac nawierzchniowych. Po jego zakończeniu nastąpi skierowanie ruchu z al. Jana Pawła II na łącznik autostradowy. Skręt z al. Jana Pawła II w ul. Błonie będzie ograniczony do samochodów osobowych i komunikacji miejskiej. Te zmiany w organizacji ruchu planowane są w drugiej połowie czerwca.

Trwają prace nawierzchniowe

Prace nawierzchniowe uzależnione są od warunków atmosferycznych. Jeśli będą sprzyjające, to pierwszy etap powinniśmy zakończyć w ciągu tygodnia - mówi Robert Jaskot, menadżer projektów, Skanska. W pierwszym etapie ułożymy prawie 2,4 tysiąca ton masy bitumicznej. Pod koniec czerwca, w drugim etapie prac nawierzchniowych, wykorzystane zostanie kolejne 1,4 tysiąca ton masy bitumicznej.

Rondo w połowie wakacji

Prace na skrzyżowaniu ul. Błonie i al. Jana Pawła II Skanska zakończy do 31 lipca. Roboty rozpoczęliśmy w listopadzie ubiegłego roku – mówi Robert Jaskot. W ramach inwestycji przebudowaliśmy m.in. sieć wysokiego napięcia i uzbrojenie terenu oraz wykonaliśmy podbudowę drogi, a po położeniu nawierzchni pozostanie nam jeszcze budowa ścieżek rowerowych, wykonanie oświetlenia i oznakowania docelowego ronda oraz przebudowywanej ul. Błonie.

Wraz z budową ronda Skanska rozbudowuje też ul. Błonie w ciągu drogi krajowej nr 73. Na odcinku około 200 m budujemy dwie jezdnie o szerokości 7 m każda wraz z pasem rozdzielającym o szerokości od 2 do 7 mi chodnikami – mówi Robert Jaskot.

Największe rondo w mieście

Rondo budowane przez Skanska na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i ul. Błonie powstaje na zlecenie Urzędu Miasta Tarnowa. Koszt inwestycji to 6 mln zł. Stanowić będzie element łączący al. Jana Pawła II z węzłem „Krzyż” autostrady A4. Będzie największym tego typu skrzyżowaniem w mieście o 55 m średnicy zewnętrznej i 37 m wewnętrznej. Na środku ronda znajdzie się wyspa z niską zielenią. Będzie ona otoczona dwupasmową jezdnią o szerokości 9 m, z czego szerokość samej jezdni wyniesie 7,5 m, a 1,5 m zajmie pas wewnętrzny z kostki kamiennej.

Źródło: Skanska


Europejski Fundusz Rozwoju RegionalnegoEuropejski Fundusz SpołecznyProgram czyste powietrze - weź dotację, wymień piecEkointerwencja - Zgłoś spalanie odpadów lub naruszenie uchwały antysmogowejCiepłe mieszkanieTarnów.pl miesięcznik miejski