Tysiące porad rzecznika - TARNÓW - Polski Biegun Ciepła

Tysiące porad rzecznika

207 tysięcy porad udzielił Miejski Rzecznik Konsumentów od momentu powstania biura, czyli od 1999 r. – możemy przeczytać w opublikowanym niedawno „Raporcie o stanie miasta”. Dzięki pomocy rzecznika, przez 19 lat jego działalności, pozytywnie na rzecz konsumentów załatwiono sprawy na łączną kwotę ponad 3 mln zł.

Czym jest instytucja rzecznika i kto może liczyć na pomoc? Zadaniem rzecznika jest niesienie pomocy konsumentom, udzielanie porad oraz wsparcie przy sporządzaniu pism, w tym tych procesowych. Rady te dotyczą m.in. spraw związanych z umowami sprzedaży mieszkań czy też wadliwości zakupionego sprzętu i odmowy uznania reklamacji.  

W minionym roku udzielono niemal 7300 porad konsumenckich. Łączna wartość spraw załatwionych pozytywnie w 2018 r. w przeliczeniu na gotówkę wyniosła ok. 176 tysięcy zł.

Funkcję Miejskiego Rzecznika Konsumentów pełni Krzysztof Podgórski. Biuro rzecznika mieści się w magistracie przy ul. Nowej 4 i czynne jest w godzinach pracy urzędu.

(ks)


Europejski Fundusz Rozwoju RegionalnegoEuropejski Fundusz SpołecznyProgram czyste powietrze - weź dotację, wymień piecEkointerwencja - Zgłoś spalanie odpadów lub naruszenie uchwały antysmogowejTarnów.pl miesięcznik miejski