Wypowiadanie „starych” umów śmieciowych
Co zrobić ze „starymi” umowami na wywóz śmieci? To jedno z najczęstszych pytań, z jakim mieszkańcy domów jednorodzinnych zwracają się do Tarnowskiego Organizatora Komunalnego.
Przypomnijmy, że w związku ze zmianą ustawy o gospodarce odpadami w gminach oraz uchwałą tarnowskich radnych, każdy mieszkaniec miasta zobowiązany jest do wypowiedzenia dotychczasowej umowy na wywóz śmieci. Z tym, że za mieszkańców bloków oraz kamienic formalności te załatwiają spółdzielnie i administratorzy.
Inaczej jest w domach jednorodzinnych. – W tym wypadku to sami mieszkańcy muszą wypowiedzieć umowę. Istotne jest, by przestala ona obowiązywać z dniem 1 lipca 2013 roku, kiedy to zaczną obowiązywać nowe przepisy – mówi dyrektor TOK Krzysztof Kluza.
TOK przypomina o tym w każdy możliwy sposób. Między innymi wraz z wysłaną do mieszkańców deklaracją o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz instrukcją do tej deklaracji, dołączone zostało potwierdzenie przyjęcia, gdzie jest informacja o konieczności wypowiedzenia umowy. Umowy, niezależnie do kiedy obowiązują, można wypowiedzieć już teraz ze skutkiem na dzień 30 czerwca.
Ważne jest też, by mieszkańcy pamiętali, że pierwszą opłatę wynikającą z deklaracji zobowiązani są uiścić do 10 sierpnia 2013 roku. I potem do każdego 10 dnia miesiąca. Do mieszkańców nie będą przychodziły żadne specjalne formularze czy faktury w tej sprawie.