Zmiany w programie „Dobry Start” – co i jak? - TARNÓW - Polski Biegun Ciepła

Zmiany w programie „Dobry Start” – co i jak?

Od 1 lipca rozpocznie się nabór do kolejnej edycji rządowego programu „Dobry Start”. W tym roku, wnioski będą przyjmowane wyłącznie drogą elektroniczną, a obsługę programu przejmie Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Rodzice dzieci, którzy są zainteresowani jednorazową wypłatą 300 zł mają czas do 30 listopada.

Świadczenie w wysokości 300 zł przysługuje raz w roku i można je uzyskać na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Na dziecko niepełnosprawne, świadczenie przysługuje do ukończenia przez nie 24. roku życia. 

Aby otrzymać wsparcie, rodzic lub opiekun prawny powinien złożyć stosowny wniosek. Można tego dokonać poprzez system Empatia https://wnioski.mpips.gov.pl/ewnioski/index.eup, bankowość elektroniczną, a także poprzez Platformę Usług Elektronicznych ZUS https://www.zus.pl/portal/logowanie.npi

Ważna informacja! Osoby, które złożą wniosek w lipcu lub w sierpniu, otrzymają wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Natomiast w przypadku, gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku. 

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie gov.pl oraz na stronie internetowej ZUS

(pm)

 

Zdjęcie gov.pl


Europejski Fundusz Rozwoju RegionalnegoEuropejski Fundusz SpołecznyProgram czyste powietrze - weź dotację, wymień piecEkointerwencja - Zgłoś spalanie odpadów lub naruszenie uchwały antysmogowejCiepłe mieszkanieTarnów.pl miesięcznik miejski