Informacja w sprawie upadłości biura podróży Orbis - TARNÓW - Polski Biegun Ciepła

Informacja w sprawie upadłości biura podróży Orbis

W związku ze zgłoszoną w dniu 29 września 2010 r. do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego inforrmacją Polskiego Biura Podróży Orbis Sp. z o.o., iż z dniem 28 września br. biuro złożyło wniosek o upadłość, Miejski Rzecznik Konsumentów w Tarnowie informuje, że Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego jest zobowiązany na mocy ustawy o usługach turystycznych do zapewnienia turystom powrotu do kraju.

Zarówno powroty turystów do kraju, jak i roszczenia osób, które wykupiły wycieczki, a z nich nie skorzystały będą pokrywane i wypłacane przez firmę ubezpieczeniową do kwoty gwarancji ubezpieczeniowej (ponad 6 mln zł).
Z powyższej kwoty w pierwszej kolejności zostaną opłacone koszty powrotu klientów Biura Podróży PBP Orbis Sp. z o. o. do Polski, a jeżeli pozostała kwota będzie niewystarczająca na zwrot wszystkich wpłat wniesionych przez klientów, wpłaty obniżone zostaną proporcjonalnie do wysokości pozostałej sumy.
Zgłaszając roszczenie, prosimy o dostarczenie poniższych wymaganych dokumentów:

  • kopia umowy o świadczenie usług turystycznych zawartej pomiędzy Biurem Podróży a poszkodowanym,
  • kopia dowodu wpłat (np. wyciąg bankowy, pokwitowanie),
  • kopia dowodu osobistego osoby poszkodowanej poświadczona za zgodność z oryginałem (poświadczenie może być dokonane przez pracodawcę, pracownika agencji turystycznej, pracownika SIGNAL IDUNA, urząd miejski, itp.)
  • formularz zgłoszenia roszczenia z gwarancji ubezpieczeniowej.

Roszczenia należy przesyłać na adres:
Biuro Szkód i Świadczeń
SIGNAL IDUNA Polska TU S.A.
ul. Jasna 14/16a
00-041 Warszawa
Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-17.00
Uwaga!: Termin zgłaszania roszczeń upływa 31 grudnia 2010 r.
Szczegóły oraz stosowny formularz zgłoszenia szkody z gwarancji ubezpieczeniowej, zajdują sie na stronie internetowej: http://www.mazovia.pl/
Informujemy, że klienci biura mogą uzyskać informacje pod warszawskim numerem telefonu (22) 59 79 523, (22) 59 79 552, (22) 59 79 520.
Mieszkańcy Miasta Tarnowa stosowne informacje i pomoc mogą również uzyskać w Biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Tarnowie, ul. Goldhammera 3, tel.: (14) 6882850 i 6882851. Pozostali konsumeci u właściwych ze względu na adres zmieszkania rzeczników konsumentów.


Europejski Fundusz Rozwoju RegionalnegoEuropejski Fundusz SpołecznyProgram czyste powietrze - weź dotację, wymień piecEkointerwencja - Zgłoś spalanie odpadów lub naruszenie uchwały antysmogowejCiepłe mieszkanieTarnów.pl miesięcznik miejski

Szanowni Państwo,

Zanim klikniesz „Przejdź do strony” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.
Klikając „Przejdź do strony” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). Celem RODO jest ujednolicenie zasad przetwarzania danych osobowych w całej Unii Europejskiej oraz ustandaryzowanie informacji kierowanych do klientów o ich prawach.

W związku z powyższym, w zakładce RODO na stronie https://www.tarnow.pl/Wiecej-informacji/Inne/Polityka-Prywatnosci-RODO, znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Urząd Miasta Tarnowa z siedzibą w ul. Mickiewicza 2 33-100 Tarnów oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać. Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja