„Jestem trendy … ustępuję miejsca”
W tarnowskiej Szkole Podstawowej nr 5 zainicjowana została kampania społeczna „Jestem trendy … ustępuję miejsca”, mająca na celu podniesienie świadomości młodych użytkowników komunikacji miejskiej w kierunku kształtowania właściwych społecznie postaw. Przedsięwzięcie polega na wykonaniu przez uczniów - dowolną techniką plastyczną, w tym także z użyciem technologii komputerowej – plakatów.
Miejskimi autobusami często przemieszczają się ludzie niepełnosprawni oraz osoby starsze, nierzadkim zjawiskiem jest brak wolnych miejsc siedzących, które zajęte są przez młode osoby. Szkoła, realizując swoje zadania wychowawcze, wpisuje w katalog działań także integrację międzypokoleniową, szacunek dla różnorodności i wrażliwość społeczną. - Pragniemy zwrócić uwagę społeczeństwa na potrzeby innych, którzy są tuż obok nas. Wierzymy w siłę subtelnego przekazu, obrazowej perswazji. Dlatego wspólnie z nauczycielami, uczniami i partnerami projektu, realizujemy tę kampanię społeczną – mówi dyrektorka SP nr 5 Bernadetta Walczak.
Projekt wpisuje się także w strategię miasta, zarówno w kontekście społecznym - znaczną część mieszkańców Tarnowa stanowią seniorzy, a średni wiek przekracza 40 lat - jak i gospodarczym, zachęcając możliwie najwięcej osób do korzystania ze środków transportu miejskiego. Okazywanie szacunku i zrozumienia innym ma wymiar uniwersalny, co może być dobrze wykorzystane w dorosłym życiu.
Współpartnerami wydarzenia są Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Tarnowie oraz Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie. Kampania została objęta honorowym patronatem prezydenta Tarnowa Jakuba Kwaśnego.
(sm)



