Projekt „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Tarnowie” - TARNÓW - Polski Biegun Ciepła

Projekt „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Tarnowie”

Projekt rrealizowany jest w ramach programu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Tarnowie” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.

Adresatami projektu są:
uczniowie klas I-III szkół podstawowych w Tarnowie
Od września 2012 r. Urząd Miasta Tarnowa rozpoczął nowy projekt systemowy pn. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Tarnowie”. Gmina Miasta Tarnowa pozyskała środki finansowe na realizację ok. 14 850 tys. dodatkowych godzin, prowadzonych przez tarnowskich nauczycieli dla ponad 1 400 uczniów tarnowskich szkół.
Projekt realizowany będzie w okresie od 01.09.2012 r. do 30.12.2013 r. we wszystkich szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasta Tarnowa: SP nr 1, SP nr 2, SP nr 3, SP nr 5, SP nr 8, SP nr 9, SP nr 10, SP nr 11, SP nr 14, SP nr 15, SP nr 17, SP nr 18, SP nr 20, SP nr 23, Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I stopnia w Zespole Szkół Muzycznych, Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół Specjalnych dla Niesłyszących i Słabo Słyszących oraz Szkoła Podstawowa w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym.

Cele szczegółowe projektu obejmują wspieranie edukacji wczesnoszkolnej, niwelowanie różnic edukacyjnych, rozwijanie uzdolnień dzieci, organizację zajęć dodatkowych oraz doposażenie bazy dydaktycznej szkół podstawowych funkcjonujących na terenie miasta Tarnowa.

Intencją projektu jest również zaspakajanie indywidualnych potrzeb edukacyjnych każdego ucznia klas I – III, zgodnie z jego zainteresowaniami, predyspozycjami i możliwościami zarówno edukacyjnymi, jak i rozwojowymi.

W miesiącu maju został przygotowany i ogłoszony przetarg na doposażenie placówek oświatowych miasta Tarnowa w pomoce dydaktyczne i sprzęt specjalistyczny. Dobór sprzętu i pomocy odpowiada rozpoznanym potrzebom i dostosowany jest do rodzajów zaplanowanych zajęć - ogólnych i specjalistycznych. Dostawy sprzętu do szkół zostały zrealizowane w miesiącu lipcu.

Od września w w/w szkołach rozpoczął się kolejny etap projektu tj. realizacja dodatkowych zajęć. Przygotowano szczegółowy regulamin dotyczący rekrutacji uczniów do poszczególnych zajęć. W szkołach działające zespoły nauczycieli dokonały diagnozy i założyły karty indywidualnych potrzeb uczniów, a także wytypowały uczniów, u których zdiagnozowano indywidualne potrzeby i problemy, mogące stanowić istotną barierę w dalszym rozwoju oraz dzieci przejawiające szczególne uzdolnienia i potrzebujące indywidualnego podejścia. Kwalifikacja uczniów do poszczególnych zajęć została przeprowadzona na podstawie: orzeczeń i opinii PPP, obserwacji nauczycieli, prac dzieci, testów diagnostycznych, badań przesiewowych, zaświadczeń lekarskich, zainteresowań uczniów, a w przypadku uczniów klas I diagnozy z oddziału przedszkolnego i rozmowy z rodzicami.

W zależności od potrzeb na terenie tarnowskich placówek są realizowane następujące zajęcia:

 Zajęcia dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji.
 Zajęcia dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.
 Zajęcia logopedyczne dla uczniów z zaburzeniami w rozwoju mowy.
 Gimnastyka korekcyjna dla uczniów z wadami postawy.
 Specjalistyczne zajęcia terapeutyczne dla uczniów niepełnosprawnych:
 arteterapia,
 muzykoterapia
 dogoterapia
 metoda Weroniki Sherborne
 integracja sensoryczna,
 Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla uczniów z zaburzeniami komunikacji społecznej
 Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych:
 zajęcia matematyczne i przyrodnicze,
 zajęcia plastyczne,
 zajęcia artystyczne z elementami muzycznymi i teatralnymi,
 język angielski.

Wszystkie zajęcia są całkowicie bezpłatne.

Dzięki zajęciom prowadzonym w ramach projektu zwiększy się stopień wykorzystania aktywizujących metod nauczania w szkole. Podniesie to chęć czynnego uczestniczenia dzieci w różnego rodzaju zajęciach, a jednocześnie zwiększy osiągalność uzyskania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Koordynatorem projektu jest Maria Barczyk - Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 10 im. Romana „Sybiraka” Sanguszki w Tarnowie. W zespole koordynującym pracują także Jakub Patuła – wicedyrektor SP-9 oraz Renata Wrzos – wicedyrektor SOSW w Tarnowie.

Biuro Projektu mieści się w Szkole Podstawowej nr 10 im. Romana „Sybiraka” Sanguszki w Tarnowie, ul. Niedomicka 20, 33-102 Tarnów

woj. małopolskie

tel./fax 014 6266958

e-mail: dyrsp10@umt.tarnow.pl


Europejski Fundusz Rozwoju RegionalnegoEuropejski Fundusz SpołecznyProgram czyste powietrze - weź dotację, wymień piecEkointerwencja - Zgłoś spalanie odpadów lub naruszenie uchwały antysmogowejTarnów.pl miesięcznik miejski