Ośka Mistrzostw Europy dla Marcina Gładysza - TARNÓW - Polski Biegun Ciepła

Ośka Mistrzostw Europy dla Marcina Gładysza

Miniony weekend w Banovcach nad Bebravou stał pod znakiem wyścigowych zmagań jakie rozegrane zostały na słowackiej trasie Jankov Vrsok. Podczas dwóch dni rywalizacji w Mistrzostwach Europy FIA CEZ Trophy w wyścigach górskich na 3700 metrowej trasie kibice mogli obserwować ponad 100 zawodników, wraz z Marcinem Gładyszem, za kierownicą Seata Leona Supercopa. Tarnowianin, podobnie jak rok temu zdecydowanie wygrał grupę samochodów napędzanych na jedną oś osiągając bardzo dobry wynik również w klasyfikacji generalnej zawodów, gdzie pokazał całej gromadzie zawodników w autach 4x4, że należy się z nim liczyć.

Zawody rozegrane na Słowacji, zaliczane były również do klasyfikacji Mistrzostw Polski GSMP, w których Gładysz zajął 6 miejsce w generalce oraz zdecydowanie wyjął pierwszą lokatę w ośce.

Już od sobotniego poranka pogoda jaka panowała na odcinku drogi z Uhrovca na szczyt góry Jankov Vrsok rozpieszczała zawodników i kibiców. Ponad 26 stopni oraz słońce nagrzewały asfalt, który bardzo dobrze trzymał opony zawodników startujących w międzynarodowym wyścigu górskim do którego zgłosili się oprócz mocnej grupy Polaków oraz Słowaków także, Czesi, Austriacy, Węgrzy, Niemcy oraz Włosi.

Marcin Gładysz w sobotę utrzymywał stały poziom czasów w okolicach 2.04, aby w niedzielę rozkręcić się i zejść do poziomu 2.02.

Spędziliśmy dwa bardzo udane dni na Słowacji, rywalizując w Mistrzostwach Europy w wyścigach górskich. Udało się wygrać klasyfikację aut napędzanych na jedną oś i podgryźć mocno krajową i międzynarodową konkurencję, która dysponuje samochodami cztero napędowymi. Trasa w Banovcach jest bardzo ciekawa, a jej charakterystyka daje możliwość zawodnikom, którzy startują mocną ośką na wysokie lokaty. Tym razem do objechania miałem ponad 30 samochodów 4x4, i muszę przyznać udało mi się wykonać zadanie na piątkę z plusem. Założenie przed startem to było osiągnięcie mety na pierwszym miejscu w ośce oraz okolice 10 pozycji w generalce. Plan został wykonany w 100% i do domu wracam z podwójnym zwycięstwem w nieoficjalnej klasyfikacji aut napędzanych na przednią oś. Moje czasy były bardzo równe i muszę być z tego zadowolony. To pokazuje, że należy jeździć konsekwentnie. W Banovcach duże znaczenie miało wjeżdżenie w trasę i jej sama znajomość. Trasa jest techniczna, więc trzeba rozważnie dobierać tor jazdy i uważać na zdradliwe sekcje szybkich zakrętów. Jednym słowem, zwycięstwo jest, generalka zaliczona bardzo wysoko. Najbardziej cieszy fakt, samej zabawy w międzynarodowym towarzystwie i sprawdzenie siebie i samochodu w bojowych warunkach. Kibice na Słowacji spisali się na medal, ale i nie zabrakło kibiców z Polski, którzy przywieźli nasze narodowe flagi i dopingowali nas przez cały weekend. Chciałbym podziękować firmie Volkswagen Racing Polska za przygotowanie i wypożyczenie samochodu, moim sponsorom za wsparcie startów oraz mojemu serwisowi, a w szczególności Rafałowi Brylowi, który miał podczas tego weekendu ogrom pracy. Teraz czekamy na kolejne zawody, na których gościć będziemy Słowaków. Już 10 i 11 września kibice, będą mogli zobaczyć rywalizację na trasie w Załużu koło Sanoka, na którą serdecznie zapraszam wszystkich kibiców z Tarnowa i okolic - mówi Marcin Gładysz.

Klasyfikacja generalna GSMP 2011 po ośmiu rundach:

1. Stec 140, 2.Szepieniec 94, 3. Michałowski 74, 4. Kluza 62, 5. Dul 54, 6. Grzesiński 49, 7. Gładysz 27, 8. Nagórski 25, Ostrowski 25, 10. Sowa 21, Bełtowski 21.

Wyniki sobotnich zawodów Banovce 2011:

1. Andrej Krajci (SK) Lola 96/50 3.43,566 (1. E2+2000)
2. Mariusz Stec (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +11,491 (1. E1+2000)
3. Aleksander Michałowski (PL) Mitsubishi Lancer EVO VIII +12,502 (2. E1+2000)
4. Andrzej Szepieniec (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +13,793 (3. E1+2000)
5. Peter Jurena (SK) Mitsubishi Lancer Evo IX +15,408 (1. N+2000)
6. Martin Kois (SK) Ford Focus +16,055 (4. E1+2000)
7. Erich Achs (SK) Formuła Opel/Lotus +17,529 (1. E2-2000)
8. Waldemar Kluza (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +18,848 (5. N+2000)
9. Grzegorz Dul (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +21,210 (6. N+2000)
10. Piotr Ostrowski (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +22,362 (7. E1+2000)
11. Marcin Gładysz (PL) SEAT Leon Supercopa +25,090 (8. E1+2000)
12. Marcin Bełtowski (PL) Subaru Impreza WRX STI +25,840 (9. E1+2000)
13. Ján Miloń (SK) Skoda Fabia WRC +26,572 (1. A+2000)
14. Michał Sowa (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +27,069 (10. E1+2000)
15. Damian Łata (PL) Mitsubishi Lancer Evo VIII +27,671 (2. A+2000)
16. Roman Baran (PL) Renault Clio RS +28,359 (1. E1-2000)


Europejski Fundusz Rozwoju RegionalnegoEuropejski Fundusz SpołecznyProgram czyste powietrze - weź dotację, wymień piecEkointerwencja - Zgłoś spalanie odpadów lub naruszenie uchwały antysmogowejCiepłe mieszkanieTarnów.pl miesięcznik miejski